Gå til innhold
Arkivverket

[#17742] Bjerkaas i Asker


Gjest Aud Bjerkaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Bjerkaas

Her har jeg mere information..Min farfar hette Alf* Hedvig Bjerkaas f.1889-08-08 Han döde 1963 i februar.Min farmor hette Signe Bjerkaas f.Olsen f.1887-08-11 död.1936-02-03 Håper på hjelp. MVH Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

hei Aud, vi må inn i kirkebøkene for Asker. Skal se om jeg kan hjelpe, hvis ikke noen kommer før - helst det.Kan også se i Asker boka, hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Bjerkaas

Stort takk til deg Egil,og dere andre som har hjelpt meg... Ja,nå har jeg fått noe og begynne med. Min far hette Öivind Bjerkaas..Hans far var Alf Helvig Bjerkaas,og han var fra Bjerkaas i Asker. Nå skall jeg lete videre bakover i slekten... Tusen takk for all hjelp.. MVH Aud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS. Christine f.8/7 dpt. 8/9 1867 Røyken (barn nr. 2),foreldre Edvard Nilsen og Albertine Christophersdt.. Edvard og Albertine fikk minst 6 barn til. FT 1865 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Aud, skriver av litt i fra laant 'bygdebok' Asker Bidrag Til ...... om fra Gaarden Bjerkaas G.nr 68. ...samt sønn 3 b Martin Halvorsen Bjerkaas død 1876, g.m. Kristine Aasaker, Røyken. Han gikk tidlig til sjøs og kom aldri til å overta Gården.Da han døde samme år som faren, gikk gården direkte over til sønnen Harald i 1878....m.m.Han bosatte seg da trolig hos fam. til kona i Røyken, nabo Kommunen i Fylke Buskerudher kan vi finne mere.Hilsen Egil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Aud, du skrev: dreiv et gartneri på Bjerkaas i Asker.. Når ble ditte drevet? Det står ikke noe om dette under Bjerkås i Asker boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Fant én Alf til: LenkeMen han er oppgitt til født åre før (?), og i år 1900 er navne på gården skrevet Bjærkaas. Gårdene er delt 1785 iflg Asker boka.hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Egil. Mener du at ved å prøve og finne en person her har jeg samtidig funnet en du har vært på jakt etter i et annet innlegg? I så tilfelle får man si at man har flaks. Litt av et sammentreff at vi begge hadde innlegg her.Om alt går som planlagt skal jeg prøve om jeg får sjekket fødselen til Alf Hedvig Bjerkaas i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hem, (den som finner først!)dette er en liten nøtt, Martin (Bjerkaas) har vi på 'begge' Bjerkås gårdene, og også navne Alf er på begge gårdene, henholdvis fød 1888 og 89.(g.nr. 68 og br.2-4 iA.Boka)+ at vi har enBjerkås gård i Røyken.Det er slektforhold fra gården til Lars Jokumsen til gården du fant i Røyken som Alf B. bor ved.god kveld fra Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Asker kirkebok: F. 8/7 dpt.22/9 1889 Alf Helvik, foreldre dagarb. Martin Larsen f. 1862 og Kristine Nilsen f. 1867, Elgnæs. Faddere: Berna Larsen Korsvn. 2, Nilia Nilsen Gisle, Hard.. Nilsen ibid., Ole Olsen Korsvn. 5, Hagbart Laene? fra Røken.Gift Røken:3/5 1889 Martin Larsen Bjerkås, sjømann, f.Asker Bjerkås 1862 sist alters Asker 1877, far gbr. Lars Jochumsen Bjerkås; og Kristine Edvardsd. Lillelien, bosted Asker Bjerkås, f.1867 Røken Lillelien, sist alters Røken 1881, far gbr. Edvar N. Lillelien. Forlovere gbr. Edvard Nilsen Lillelien og gnr. Jørgen Larsen Bjerkås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.