Gå til innhold
Arkivverket

[#17763] Ole Andersen Bekken og Lovise Corneliusdtr. Opplysninger?


Gjest Rune Andre Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Andre Nygård

Ole Andersen f. 1838 og Lovise Corneliusdtr. f. 1842 er i FT 1865 på Bækken i Hitteren Prg. Lovise har der farsnavnet Lorentsdtr. som er feil. Er det noen som har opplysninger om disse persjonene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Rune Andre! De du etterlyser var bosatt på Sistranda, Frøya. Søk på folketellingen for 1900 Frøya og Ole Andersen. De var bosatt på Midtsian gnr.21,bnr.7.Datteren Maren Jensine Andersdatter var bosatt på Midtsian gnr.21,bnr.1 De har mange etterkommere her ute. Hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Rune Andre! Jeg må korrigere meg selv-se bort fra mitt første innlegg.I folketellingen for 1900 finner du Ole Andersen på Bekken,Sistranda gnr.20,bnr.2 Deres første barn Fredrik Olsen bor da på gården 'Midtsian'gnr.21.bnr.1 Han var gift med Maren Jensine Andersen. De to hadde ingen barn,men Fredrik hadde-som du vil se-flere søsken og og sønnen til Karl tok over gården.Maren Jensine var altså svigerdatter til Ole Andersen og hennes familie finner du på gården Midtsian,gnr.21,bnr.1 Hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Hei Ole, Ole Andersen Bekkens datter, Anne Marie f.1873, ble gift med Olbert Olsen Skjærvik,deres sønn het Ole Skjærvik f.1909. Det er min morfar. Mitt proplem er at jeg ikke finner Lovise Corneliusdtr. verken i dåpslistene eller konfirmasjonslistene. Har funnet dem gift i 1864, hennes far var Cornelius Johnsen og hennes fødested var Dolmøy i Hitteren prg. Har letet rundt årene 1842.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Rabben

Hei Rune Andre! Jeg har funnet følgende i kirkeboka for Hitra/Frøya: Døpt 22.jananuar 1843: Cattarine Lovise, f. 9(11?)desember 1842 Foreldre Cornelius Johannesen Norddolm og Anne Benjaminsdt. Konfirmert 03.10.1858: Catterine Lovise Norddyrø. f.11.(9?)12.1842. Foreldre: Cornelius Johannesen,Norddolm og Anne Benjaminsdt.Da det tildels er svært utydelig skrift i kirkeboka for vedkommende periode,så er jeg litt usikker på fødselsdatoen. Hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

TUSEN HJERTLIG TAKK. Du har funnet riktig persjon. Glemte å si at hun var født fra Norddolm. Jeg vet det er svært utydlig skrift i kirkeboka for denne perioden, men jeg skal nok finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.