Gå til innhold
Arkivverket

[#17792] FØDSELSDATO


Gjest Tor Hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Hauge

Jeg liker å ha med fødselsdato i tillegg til fødselsåret når jeg legger inn personer som har fått tak i på ulik måte (dødsannonser m.m.). Her var skatteligningen et utmerket oppslagssted. Inntekt m.m. hadde ikke store interessen, vi vet alle at dette er ligningen, med sine verdier og etter sine fratrekk. Men nå er denne muligheten borte, og snart forsvinner hele oppslaget. Er det noen som kan gi tips om andre muligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

De ligger - i hvert fall for øyeblikket - på flere steder, men altså uten den berømmelige fødselsDATOEN som man tidligere fant f.eks. på listene til Bergens Tidende. Her måtte man ha med etternavn, det måtte man ikke hos NRK, og vips var kombisøk løsningen på opptil flere 'problemer'. I hvert fall for meg. Slik er det dog ikke lenger...Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Det er vel inntekt- , formue- og skatteopplysningene som gjør at det er blitt innskrenkninger i tida listene skal være tilgjengelige.Kanskje det kunne være en ide for en organisasjon som Dis-Norge å søke om å få legge ut skattelistene - uten inntekt- og skatteopplysninger, men kun navn, dato og adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Nei, Bergens Tidende var den siste som hadde fødselsdato - den er fjerna derfrå og no, men årstalet er god hjelp til å identifisere personen. Så må ein kontakte personen for å få vite datoen - som slektsgranskar tykkjer eg for så vidt det er litt dumt, men som privatperson i desse datasnoketider tykkjer eg eigentleg det er greitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

På Stavanger Aftenblad sine skattelister finner du fødselsdato på 2001-likningen men ikke på 2002-likningen. Begge er imidlertid søkbare på samme webside.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Lysende!Da jeg var med på å skrive slektsbok hadde vi en mann som oppgav to ulike fødselsdatoer på sin kone ved to forskjellige tilfeller. Begge i skriftlig form. Nå var akkurat han veldig hyggelig ved en henvendelse i telefonen, men har også iblant opplevde 'dette har du fått før'-svar. Som imøtekommende slektsforsker er det kanskje ikke så lett å svare 'ja, men det du skrev må være galt'. Kjempekjekt å kunne løse saken på egen hånd i stedet :-)Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.