Gå til innhold
Arkivverket

[#17794] Søker innvandrede svenskers herkomst Lena Borg og Martin Magnusson


Gjest John A. Haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest John A. Haugen

Jeg söker informasjon om Lena Borg, angitt født i Sverige i 1855, flyttet til Sarpsborg/Borge i Østfold, Norge mellom 1875 og 1900. Var gift med svensken Martin Magnusson (som jeg også ønsker info om), angitt født 1862 i Sverige. Vet ikke om de giftet seg i Sverige eller i Norge. I norsk folketelling står det ikke hvor de er fra i Sverige. Martinsenslekta jobbet på sagbruk og Torp cellulose.John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Killingröd

Det er litt vanskelig å finne de riktige når man ikke vet hvor i Sverige de kom fra. Man kan jo tenke slik at de ikke reiste så langt, så de nærmeste bygdene på svensk side er vel det troligste. Jeg fant i alla fall en Martin Magnusson i Naverstad,Bohuslän f. den 28.3-1862. Hans foreldre het Magnus Johansson og Anna Britta Johansdatter. De bodde på en gard som heter Möre. Desverre fant jeg ingen Lena Borg, men det fanns en Olaus Borg, som fikk flere barn, men ingen med navnet Lena. mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John A. Haugen

Til Malin: Takk for tipset. Jeg har lagt det inn i forumet både på Göteborg og på Bohuslän, så vi får se.Til Åse: De tenkte vel ikke at noen ønsket å spore noen tilbake når de bare skrev Sverige på fødested. I hvilken kilde fant du Martin Magnusson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Killingröd

Mine kilder er Föreningen Släktdatas kyrkoboksregister som finns på CD. De har også en databas tilgjenglig på nett. www.slaktdata.org.mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.