Gå til innhold
Arkivverket

[#17809] Marie Monsdt. ble gift på Saltkjel i Selje


Gjest Yvonne Trengereid
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid

Marie Monsdt. ble i juli 1874 gift med Ole Pedersen Saltkjel. I september 1874 ble sønnen Olai M. Olsen født og året etter ble hun enke. Etter opplysninger fra gjenlevende slektninger etter Marie, er det blitt opplyst at hun flyttet til Bergen etter mannens død. Videre er jeg blitt fortalt at hun opprinnelig kom fra Måløy. Jeg finner lite opplysninger om denne damen utenom de overnevnte, og er svært takknemlig om det er noen som kan gi meg en dytt i riktig retning. På forhånd; tusen takk! mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På Fylkesarkivet Sogn og Fjordane finne jeg at Ole Andreas Peders. giftet seg i Selje 14.06.1874 med Marie HANSDTR.Han var født i 1849 og hun i 1840.En Ole Pedersen Saltkjel døde 18.06.1875.Ole Martinius Ols. ble født på Saltkjel 30.09.1874.En Ole Andreas Pedersen var født i Vedvik Selje 03.08.1849 av foreldre Peder Olas. og Olave Andersdtr. Dersom Maries rette etternavn var Hansdtr. så ble det født en Marie Hansdtr. på Hals i Selje 29.06.1840 av foreldre Hans Pedersen og Pouline Larsdtr.Du bør prøve å få noen til å sjekke ekteskapet i 1874 i kirkeboken.Der står fødested og fedrenes navn. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.