Gå til innhold
Arkivverket

[#17850] Etterkommere Ingebrigt Metsen Folstad/Falstad Vardø


Gjest Anne Sagflaat
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sagflaat

Ingebrigt Mentsen Foldstad, f. 1844 på Folstad i Støren. Han fikk utenom ekteskap en datter Marit i 1863 med Gjertrud Eriksdatter Lillebjørgen. Senere flyttet han til Vardø. Han var gift med Josefine f. ca 1846 i Hammerfest og de fikk ihvertfall 4 barn. Han var malermester og levde både 1875 og 1900 på Strandgaden i Vardø. Barn: Marie Falstad f. ca 1869, Martin Falstad f. ca 1870, Elise Mathilde Falstad f. ca 1875 og Artur Falstad f. ca 1878. Er det noen som kjenner til denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Hva er du egentlig ute etter å få vite, Anne? Er det aner eller etterkommere du søker, eller bare mere 'kjøtt og blod' på de du har nevnt? Familien er ukjent for meg (selv om jeg har aner fra Folstad), men det er kanskje lurt å presisere litt nærmere hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sgflaat

Jeg vil gjerne vite hvem denne Josefine var, f. år, sted og foreldre. Dessuten eksakte data for barna, evt om det var flere enn de jeg har regisrert igjennom folketellingene. Det er selvfølgelig også interessant å kjenne til etterkommere.Anne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Beklager, ser nå at det står ETTERKOMMERE i overskriften!Kikka forresten litt på Josefine, og ser at hun i 1875 er ført opp som født i Hammerfest 1846, men i 1900 som født 1847 i Vadsø og finsk.I 1865 er det en Johan H. Bergstrøm som er skræddermester i Vadsø, 70 år og født i Finland. Kona heter Marie Magdalene, 50 og født i Finland. Datter Josephine Hendrikka Bergstrøm, 18 år og født i Hammerfest. Dersom dette er riktig Josefine, så har hun kalt opp første datter etter sin mor. Men det var jo ikke aner du spurte etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Kirkebøkene (dåp) for Hammerfest ligger her, og det er vel denne som er notert i Vadsø i 1865:Ulrikke Josephine døpt H.fest 13.07.1845. Foreldre er skræddermester Johan Petter Bergstrøm og Marie Magdalene Olsd% Josephsdtr% Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Arne Gransæther

Jeg har en Anton Follstad født 07.12.1861, død 25.08.1946 i Los Angeles, Ca. Han ble i USA gift med en slektning av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Odd Villy Ovesen

Malermester Ingebrigt Mentsen Falstad og hustru Ulrikka Josefine f. Bergstrøm fikk følgende barn i Vardø (disse er de jeg har funnet, kanskje der er flere):Ulrikke Henriette Marie f. 28/7-1868Elling Martin f. 9/3-1871Elise Mathilde f. 15/10-1875Artur f. 31/10-1879Constance f. 13/7-1882Sigurd f. 23/12-1883I dag finnes det ingen med navnet Falstad i Vardø, men jeg mener å sett navnet flere ganger i kirkebøker fra 1920-tallet, men det må jeg evnt. sjekke opp.Som du ser, så er identiteten til Josefine korrekt bestemt tidligere i denne diskusjonen.Mvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.