Gå til innhold
Arkivverket

[#17854] Reiste til Amerika


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Inger Andersdatter f.1833-4 på Modum, Åsterud.Hun blir gift med Ole Christophersen Bendiksby og de får Karoline.I FT 1865 er de på gården Teien i Sande, Vestfold ,de reiser til Amerika ikke så lenge etterpå.Hvilke navn de bruker der borte vet jeg ingenting om.Det har ikke lykkes meg å finne de på skipslistene ei heller på Ellis Island.Hvordan skal jeg komme ett skritt videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hei Bjørg! Emigrantprotokollene her på DIgitalarkivet er stort sett politiets protokoller, og de startet ikke før i 1867. Så, dersom familien reiste rett etter 1865, er det ikke så rart at du ikke finner dem.Ellis Island åpnet ikke før 1892, så den er i hvertfall uinteressant i denne sammenhengen.---------Men, jeg tror du er heldig allikevel...Ole Christophersen, 31 år, bosted Sande (Vestre Teien, f. ModumInger Andersdatter, 33 år, kone, Sande, f. ModumChristopher Narvesen, 73 år, føderaadsmand, hans far, Sande, f ModumChristian Christophersen, 49 år, Sande, f. ModumCaroline 5 år f. Sande Annette 2 år, f. Sande Disse reiste med båten Fauna i 1868 Kaptein Hansen, Departure: Drammen, 30. april, Arrival: Quebec, 3. juli -http://www.norwayheritage.com/p_list.asp?jo=583---------------De reiste helt sikkert videre fra Quebec, denne havnen var veldig mye brukt på den tiden.--------------- Familien bør være i 1870- eller 1880 census da..1880 finner du her på DA (Nordmenn i Usa), samt at du finner hele censusen søkbar og gratis på www.familysearch.orgLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Yes!! Dette er din lykkelørdag, BJørg!Først fant jeg i 1880: LenkeSå, i 1900 er Ole enkemann, og bor sammen med datteren Minnie i Fargo, Cass County i Nord Dakota.Census ble tatt opp 10-11 juni 1900Ole Teien f. August 1835, enkemann, f. i Norge, Immigrerte i 1868 Snekker.Minnie Teien, f. Februar 1872 i Minnesota, begge foreldrene er født i Norge.------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Det enkleste er selvfølgelig å følge guttene fremover...Gilbert O. Teien Bor i Aneta, Nelson Co. Nord Dakota i 1910Han er 36 år, f. i Minnesota av norske foreldre, vært gift i 12 år, fått 5 barn, 5 i live, det kan se ut som han er Printer i Local PaperLouisa O. Teien, hustru, 28 år, gift i 12 år, 5 barn, 5 i live, f. i Norge, Immigrerte 1882, hun er Proof Reader i Local Paper (korrekturleser)Barn: Inga O. 12 år Annetta O. 10 år Pearl Lillian 7 år Esther 4 år (hun har et navn til somjeg ikke greier å lese) May Ethel 2 årAlle barna født i Nord Dakota. Sammen med familien bor Louisa Nelson Svigermor (til GIlbert), enke 61 år, f. 3 barn, kun 1 i live, f. i Norge, imm. i 1882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Dette må selvsagt tas med en klype med salt, men, det er noen andre som har forsket på familien Gilbert O. Teien:May Ethel Teien FemaleEvent(s): Birth: 23 MAR 1907 Aneta, Nelson, North Dakota Christening: Death: 26 JAN 1999 Selfridge, Sioux, North Dakota Burial: 29 JAN 1999 Selfridge, Sioux, North DakotaParents: Father: Gilbert Teien Mother: Louise O. Nelson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

HEI! Klart det er min lykkelørdag--som jeg først oppdaget på søndag, TUUUSEN TAKKKKK Mange klemmer fra Bjørg. Skal til usa til sommeren og da blir det mange gravbesøk skjønner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.