Gå til innhold
Arkivverket

[#17874] USA: Erik Johansen Nervig sine barn


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

I følge skiftet etter Ole Johansen (1839-1914) fra Orkdal den 24. mars 1915, hadde Ole en sønn Erik (f. 11/4 1864). Erik utvandret trolig til Minneapolis i 1882 sammen med broren Johan (Lenke).Ved skiftet etter Ole i 1915 er både Erik og hans kone opplyst å være døde. Det står ikke hva konen het. Barna deres er imidlertid oppført som arvinger: 1. Olaf P. Nervig (myndig) 2. Elmer Francis Nervig (myndig) 3. Allen Oscar Nervig (20 år) 4. Gilbert Norman Nervig (16 år) 5. Olga Marie Nervig (14 år)For de tre siste er bestemoren Anna Andersen oppnevnt som formynder av skifteretten i Amerika.I skifteprotokollen er det brukt både Nervik og Nervig, så både disse to, samt andre variasjoner kan sikkert forekomme i amerikanske protokoller.Hva kan gjøres for å komme på sporet av både Erik, kona og barna deres?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Se mitt innlegg 17770, denne damen bor i/nær Minneapolis og hjalp meg med alt jeg trengte.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Det ser ut til at desse slektningane dine har teke vegen til Washington. The WADI (The Washington State Death Index) kombinert med the SSDI (The Social Security Death Index) syner mellom anna:Olaf P. Nervik, 57 år, døydde 16. mar. 1943 i Tacoma, Pierce Co., WAElmer F. Nervik, fødd 3. apr. 1890, døydde 4. mai 1973 i Tacoma, Pierce Co., WACaroline B. Nervik (Mrs. Elmer), døydde 9. jan. 1960 i Tacoma, Pierce Co., WAAllen Nervik, fødd 1. jun. 1894, døydde 28. aug. 1972 i Bremerton, Kitsap Co., WAPå heimesida til Tacoma Public Library (Website: http://search.tpl.lib.wa.us/obits/obitlogon1.asp) går det fram at det finst nekrologar for Olaf og Caroline, og eg vil tru dei òg har for Elmer.Telefonkatalogen (switchboard.com) syner sju personar med namn Nervik i Washington som dei fleste truleg er i ætt med Allen Nervik og busette i Bremerton og Pt. Orchard, WA!Resten greier du sikkert sjølv! Lukke til!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.