Gå til innhold
Arkivverket

[#17888] USA: utdrag fra Death Certificate for Ole Nervick


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Jeg har en kopi av et ''Certificate of Death'' fra Washington State Board of Health fra nov. 1917. Dette omtaler forhåpentligvis den rette Ole Nervik jeg er på utkikk etter, men jeg vet ikke sikkert.Grunnen til at jeg ikke kan være sikker er de mangelfulle opplysningene i dødsattesten. Det står ikke hvor han er født, og bare anslått alder. Han er oppført som kokk ombord på en båt. Han døde på fortauet i Seattle av hjerneblødning.Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme videre i denne saken, og et halmstrå kan kanskje være følgende oppføring på dødsattesten - som ikke sier meg så mye: ''Former or usual residence: U.S,On Lighthouse. Tender/Umatilla'' - eller noe slikt. Kopien er litt dårlig....Skjønner noen hva dette betyr?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Lighthouse er jo et fyrtårn..., har han bodd eller arbeidet ute på et amerikansk fyrtårn?Eller kanskje han jobbet ute på skipet Umatilla, som var et fyrskip utenfor Oregon, vestkysten av USA: LenkeJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Jan Peter: Ja, det høres definitivt ikke usannsynlig ut. Kanskje det går an å få tak i skipslister fra dette fyrskipet? Jeg ser det er US Coast Guard som har gitt ut data om skipet. Jeg sender en mail dit, så får jeg se....Laila: Han er født 25 okt. 1865 i Orkdal.Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.