Gå til innhold
Arkivverket

[#17894] Gurine Olsdatter Skramstad og skredder Mikkel Rasmussen, Ringsaker


Gjest Else Granum
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Granum

Jeg leter etter etterkommere etter Gurine Olsdatter Skramstad og skredder Mikkel Rasmussen, Ringsaker.Gurine er født 27.11.1879 i Åmot, Østerdalen. Hun giftet seg i august 1903 med skredder Mikkel Rasmussen, Ringsaker. De bosatte seg på Ringsaker og fikk følgende barn: Ragnvald Mikkelsen, født mai 1903 Åmot,Østerdalen Ole Mikkelsen, født 06.12.1904 – Ringsaker Anne Mikkelsdatter, født 1907 Magne Mikkelsen, født 20.10.1916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

En liten trykkfeil har sneket seg inn på Gurines fødselsdato, den skal være 27.11.1878.Men hvor er Magne født? (Og helst, når er han også døpt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg fant Magne, han var født 20.01.1916 og døpt 02.04.1916. Som konfirmert (28.09.1930) står både han og faren med slektsnavnet Sandbusveen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg kan i alle fall fortelle at (klokkerboken går t.o.m. 1933);1. Ragnvald Mikkelsen Sveen ble gift 29.11.1930 i Ringsaker kirke med Karen Marie Hansen født på Krogvikberget 25.05.1903. De bodde stadig der i 1933, men har ikke sett barn døpt i Ringsaker t.om. 1933.2. Ole Mikkelsen finnes siste gang i 1930, han er da tjenestegutt på Lehne (Ringsaker).3. Anna Mikkelsdatter, senere Anna Mikkelsen blir 28.09.1929 gift på Hamar med Aksel Nilsen (sønn av Nils Olsen), senere skrev han navnet Aksel Olsen. Aksel født 1898 i Stange. De bosatte seg på Kjosdalen i Ringsaker, Aksel var jernbanearbeider. Ved utgangen av 1933 hadde de to døtre. Da disse kan leve i beste velgående idag, vil jeg ikke legge ut navn og fødselsdata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Granum

Hei Geir !Kjempeflott, takk skal du ha. Jeg har sittet i mange timer på Riksarkivet og sett på film, der fant jeg tilslutt de fire barna men ikke hvor det ble av dem. En del av filmene er jo vanskelig å tyde, så jeg har nok oversett noe. Gurines fødselsår er selvfølgelig 1878, det stemmer nok også at Magne er født 20.01, jeg har notert at han er døpt 02.04.1916 ( det må være feil med min PC). Jeg skulle gjerne ha kontakt med de barna til Anna som muligens er i live da dette er mine tremenninger. Jeg har mye familie i Hamar-området som aldri har vist om familien i Ringsaker. Det hadde vært fint om du ville ta kontakt med meg på mail: egranum@online.no.Else

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.