Gå til innhold
Arkivverket

[#17896] Eriksen, Nilsen, Vold, Vaale


Gjest Stein Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Eriksen

Carl Emil Eriksen, f. 21. oktober 1866, Tønsberg, g. 31. oktober 1886, Sandefjord, med Anna Katrine Eriksen, f. 1863, Fredrikshald. ( Anna er døpt 30. juni 1865 i Domkirken i Oslo ).[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301&variabel=0&postnr=33061&fulle=true&spraak=n>LenkeFra Carl's dåp 25. november 1866: Foreldre: Matros Nils Eriksen og hustru Kristiane Karoline Kristensdatter. Fra Nils's vielse 8. juli 1866 i Sem, VF: Matros Nils Eriksen af Tønsberg og pige Christiane Caroline Christensdatter. Hans fødested: Ramnæs og hans alder 23. Brudgommens faders navn: ( Jielerth ? ) Erik Nilsen. På Familysearch finner jeg Nils Eriksen, døpt 14. august 1842, Ramnæs, VF. Foreldre: Erich Nielsen og Marthe Larsdatter. Fra Nils's dåp 11. september 1842, Ramnæs, VF., ( hjemmedøpt 14. august 1842 ): NIELS, foreldre trolovede folk Erich Nielsen og Marthe Larsdatter, Idflk., Kihle. Jeg finner ikke Niels i FT 1865, men jeg finner han i FT1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudseno

Erik Nilsen ble f. 14/8 og dpt. 11/9 1842.Gift 11/4 1844 Våle dagl. Erik Nilsen Vold, Fjeldstad eie(er usikker på Fj, 26 år, far Nils Vold. og Marte Larsdt. , Flesberg 25 år, far Lars Poulsen.Det vinnes Vold u/Ramberg i Botne. Fra 1769 bodde en Nils Olsen fra Nedre Tufte Sandsvær der til 1776. Kanskje en mulig kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.