Gå til innhold
Arkivverket

[#17901] Daniel Andersen f.1790 (Risör?)


Gjest Lennart Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lennart Johansson

Söker efter en man vid namn Daniel Andersen. Jag hittar han och hans föräldrar i 1801-telling och då är de bofasta i Nedenaes, Sönnelöd(Risör), Egelands Jernverk. Daniels föräldrar hette Anders Thorsen f. 1764 och Hedevig Jörgensdotter f.1846.Det som jag nu undrar över om det är någon som vet vart Daniel tog vägen , när han gifte sig och vad hans fru hette och om de fick några barn. Vänliga Hälsningar Lennart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lennart Johansson

Hej Tor, tack för länktipset. Tyvärr så var det samma länk som jag hade hittat och där står det inget om han flyttar , gifter sig eller dylikt. Tack än en gång. Vänliga hälsningar Lennart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Dette er å finne på Familysearch:DANIEL ANDERSSEN Spouse: DORTE OLSDR Family Marriage: 30 JUN 1811 Sondeled, Aust-Agder,HELVIG DANIELSEN Christening: 11 AUG 1811 Sondeled, Aust-Agder, Father: DANIEL ANDERSSENJORGEN DANIELSEN Christening: 30 OCT 1814 Sondeled, Aust-Agder, Father: DANIEL ANDERSSENOLE DANIELSEN Christening: 18 AUG 1816 Sondeled, Aust-Agder, Father: DANIEL ANDERSSEN Mother: DORTE OLSDROLE DANIELSEN Christening: 26 NOV 1820 Sondeled, Aust-Agder, Father: DANIEL ANDERSSEN Mother: DORTE OLSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.