Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Unni Caspersen

[#17921] Drøbak: Barberer Franz Josef Scmidt og hustru Anna Mathilde (Andersdatter ?)

Recommended Posts

Gjest Unni Caspersen

Franz Josef Schmidt var barberer på torget i Drøbak i ca. 1890-årene. Han var gift med Anna Mathilde, født 17.03.1867 fra Larvik. I folketellingen for 1900 står enkefru Anna Mathilde med sine barn oppført på bosted Nebbenesbakken i Drøbak. Kan noen hjelpe meg med å finne ut noe om Franz Josef Schmidt. Vi vet/tror han var tysk, men vet intet om fødselsdato, annet bosted eller tidlig død.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Har du undersøkt 1.barns fødsel i Christiania i 1891. Det er jo mulig de også giftet seg i Christiania.Så har du FT 1891.Og til sist finnes det vel kanskje et dødsfall, muligens i Drøbak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Caspersen

Barberer i Drøbak rundt 189------------ årene. Franz Josef Schmidt var barberer på torget i Drøbak i 189--------årene og han var tysk av opphav.Hans enkefru står oppført i Nebbenesbakken som enkefru Anna Mathilde og sine barn i FT 1900. Kjenner noen til denne MANNEN.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Siden kirkebøkene for denne perioden er brent lette jeg i rekonstruerte kirkebøker og fant ham ikke død. Men i dødsfallprotokoll for Drøbak fant jeg 5/11-6/11 1799 barber Frants Josef Schmidt, kone ilive. Det var alt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive