Gå til innhold
Arkivverket

[#17946] Familien Løkke Hernes


Gjest Astrid M. Anda
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid M. Anda

Prøver å finne mer opplysninger om Sofie Løkkes fam. Hun var født 29/8 1835, datter datter til Lensmann Løkke. Gift 21/3 1858 med Berent Olai Pedersen født 24/12 1831 fra Time Jæren. Han var los og reiste med småfartøyer i forskjellige ærend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Astrid M. Anda

Søker etter fam. til Sofie Løkke (Lutke) Bodø gift m. Berent Pedersen som reiste på Lofoten sammen med to av hennes onkler. Hun var datterdatter av lensmann Løkke Hernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell F Jacobsen

Familien Løkke,Hernes: Ole Løkke, f. ca 1761 (Surnadal?) d. 28.jun 1844 bruker av Nilsgården på Ytter Hærnes Bodø 1815-1844, gift i Vår Frue k. Tr.heim 13. mai 1794 med Ane Persdatter, Tr.heim f. ca 1758 ant. død i per. 1811-1813.Barn: Ane f. i Tr.heim, dpt (V.F.k) 21. aug 1796, hun fikk med Lars Bakke fra Tr.heim dattera Sofie Ulrikka f. 21. aug 1833 g. m. Bernt Pedersen, skipper fra Stavanger. Deres datter Katrine Ulrikke g. m. Arne Mørkved, Mørkved på Innstranda, Bodø. Iflg. Bodin Bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Astrid M. Anda

Er litt seint ute p.g.a PC omlegging. Takk Carsten og Kjell for svar og hjelp. Er glad for endelig å få vite noe mer om min oldermor Sofie Ulrikke. Det er nok den rette person som du Kjell har funnet for meg. Da Sofie og Berent reiste sørover til Stvgr. hadde de med seg sønnen Randulf. På vegen ned ble min farmor Marie født i Tr.heim og døpt i Tr.heim domkirke iflg. et familie notat fra 1944. Her ble det også sagt at hun ble oppfostret hos sin mormor 'av hvilken grunn vites ikke'. Desverre døde min farmor da min far var 6 år og vi har derfor ikke kjent så mye til hennes fam. En søster til min far er nok oppkalt: Sofie Ulrikke, min søster het Reidun Sofie og hennes barnebarn Elena Sofie. Slik at denne Sofie's navn har iallfall blitt brukt i fam. Når det gjelder Katrine gift Mørkved, som du nevner Kjell, så ble hun født i Stvgr. fikk 9 barn hvorav 2 sønner reiste til Amerika. Hun døde 1952. Jeg er meget takknemlig for denne interessente info.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.