Gå til innhold
Arkivverket

[#17957] Trana - Namsos


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Jeg har problemer med å finne min oldemor Oline Margrethe Krøger født Trana 14.7.1872.Jeg har ikke klart å finne henne i kirkebøkene fra Namsos eller Fosnes. Hun giftet seg med Louis Adolf Gottfried Johann Krøger 11 desember 1897 i Trefoldighetskirken i Oslo. De får 4 barn, 2 er født her i Oslo/Kristiania og de 2 siste er født i Tyskland. De 2 første er en jente født 1898 og en gutt født 1901.De drar til Tyskland en gang i løpet av 1902. Kan noen hjelpe meg å finne opplysninger om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Ifølge FS ble Oline Margrethe født 14.7.1872 (døpt 2.2.1873) i Fosnes, Nord- Trøndelag av foreldre Anton Olsen og Jonette Jacobsdatter. Det ble også født en Oline Margrethe til i Fosnes i 1872, nemlig 1.2.1872 (døpt 23.6.s.å.) - foreldre her Bertil Olsen og Kristine Olsdatter. Men siden fødselsdato stemmer med den førstnevnte er vel hun den riktige. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Dersom førstnevnte Oline Margrethe i innlegg 2 er riktig - mer informasjon: Anton Nikolai Olsen og Jonette Jacobsdatter ble gift 22.9.1872 i Fosnes. Far til Anton heter Ole Rasmussen. Jonette er født 6.5.1850 (døpt 30.6.s.å.), Fosnes - foreldre Jacob Haagensen og Ingeborg Samuelsdatter som giftet seg 3.8.1837, Fosnes. Far til Jacob er oppgitt til Haagen Haugen. Ingeborg Samuelsdatter er døpt 14.5.1813 av foreldre Samuel Olsen og Karen Olsdatter. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Litt hjelp til - hvis du ikke selv har funnet dette: Her er Samuel Olsen i 1801 Lenke Samuel er døpt 24.6.1781, Fosnes, og ble gift med Karen Olsdatter 10.9.1801, Fosnes. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sigrid Breivik

Hei Nina!Ville berre seie at vi etterkvart kjem til å leite etter nokon av dei same personane, sidan vi, etter det eg kan rekne ut, er 5-menningar. Nokon vil vel ikkje rekne det som slekt, men same aner har vi i alle fall!Mi tippoldemor Karen var ei eldre søster av di tippoldemor Jonette. Far til desse to damene, Jacob Haagensen, har eg litt problem med å finne, sidan han visstnok var innvandra frå Østerdalen. Her i denne debatten har du fått tips om at han heitte Haugen til etternamn. Eg skal uansett prøve å finne ut meir om han i eit eige tema her på sidene.Fortsatt god jakt!Og god kveld, frå Sigrid på Gol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Hei Sigrid.Jacob Haagensen har jeg funnet i Tolgen på Hedmarken. Han skal ha giftet seg med Ingeborg Samuelsdatter. Hvis de opplysningene jeg har stemmer så er faren til Jacob, Haagen Olsen. Han var gift med Olava Svendsdatter. På 1801-tellingen er Haagen 27 år og Olava 21 år.Disse opplysningene har jeg ikke fått sjekket opp. Kanskje de kan hjelpe deg videre. Gi meg tilbake melding.Mvh Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Breivik

Hei Nina!Var nettopp inne på folketellinga i Tolga i 1801 og fant 10 stk. Haagen. Men fekk 'sjalta' ut 3-4 av dei på grunn av låg alder. Skal prøve å jobbe vidare med dette! Takk for hjelpa, og god kveld!Sigrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Sigrid Breivik

Nina!Beklager at eg ikkje har 'forska' meir. Kveldane har vore fulle av andre ting den siste tida, og likare blir det vel ikkje med det første. Skal sjå om eg finn att notata mine og koma med dei karane eg fant. Her i debattforumet kunne ein visst hatt full jobb med å følge med på innlegg, leite og skrive.Ha ein fin desemberkveld, og kos dykk med månelyset!Sigrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.