Gå til innhold
Arkivverket

[#17979] Anna Larsdatter Kvaløy, f 1880 fra Hjelmeland el.Fister?


Gjest Irene Korneliussen
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Korneliussen

Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til Anna Larsdatter Kvaløy f. 1880 kvaløy,Stavanger står det i mine papirer.Hun ble gift med Amund Monsson Gjelsvik f.1877 på Gjelsvik, Lindås i Hordaland, og døde der i 1937.Kan ikke finne hvor de giftet seg (i 1901), og heller ikke hvor hun er i FT 1900, eller hvem foreldrene hennes er. Håper noen kan hjelpe. MVH Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant denne i 1900, og lurer på om han kanskje kan være en bror? LenkeEllers så behøver hun jo ikke hete Larsdatter, men kanskje Larsen. Hun kan bruke farens etternavn. Det finnes 3 stk f. 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Korneliussen

Takk Berit for tipset om at hun kanskje bruker farens navn. Fant i FT 1900 for 1103 Stavanger en Anna Larsen f.1879 som bor sammen med en bror og moren Jertru Larsen. Min Annas mor het Gjertrud el. Jertru så det kan stemme med disse. Finner fremdeles ingen igjen i FT 1865 el 1875. Birger. Dette er nok samme mann som Anna ble gift med og som kom fra Lindås.Takk for hjelpen så langt. Håper noen kan hjelpe meg videre.MVH Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg måtte lete litt for å finne Kvaløy, jeg hadde sett det flere ganger, men husket ikke hvor. Kvaløy er en husmannsplass under Indre Sandanger i Fister og bruker der nr. 81 i Fister bygdebok er Lars Andersen, født 1841 på Kvaløy, døde 1896. Han giftet seg 1874 med Gjertrud Asbjørnsdtr. født 1845 på Øye, det er i samme området, ligger på nordspissen av Randøy, hun døde 1900. De hadde disse barna: Andreas Larsen født 1875, til Venja på Sjernarøy, gm.Marta Karina Breivik. Berta Malena Larsdtr. født 1876, og Ana Larsdtr. født 1880. Anton Asæus Larsen født 1883, baker på Judaberg, Finnøy. Laura Gjertine Larsdtr. født 1885, døde 1899. Rakel Olava Larsdtr. født 1887.. I 1887 ble Kvaløy utskilt til selveiende bruk. Lars og Gjertrud bodde frendeles her som husmannsfolk etter den tid. Det er mer å finne nedover på dem begge.Mange hilsen fra SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene korneliussen

Vil bare si takk igjen til Sol.Har vært på biblioteket i dag og lånt bygdeboka for Fister, Hjelmeland og funnet mange generasjoner bakover fra Anna/Ane. Av og til kan selv det som virker så håpløst, løse seg så enkelt når man bare spør andre om hjelp.God Helg fra Irene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei til deg Irene.Det var bare en glede at jeg kunne hjelpe deg. Må ofte be om hjelp selv når jeg kommer langt fra Rogaland, alle gode hjelpere trengs.MVH.SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Agnete Schjønsby

Hei - særlig til Sol. Jeg strever også med Kvaløy. håper jeg kan be deg om å ta en titt på innlegg nr. 18968... Hilsen Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.