Gå til innhold
Arkivverket

[#18006] Hvem var Hansines Østensdtr Tveits mann?


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

En annen nål i høystakken!Min farfars kusine, Hansine Mathilde Østensdtr Tveit emigrerte til Statene den 11.9, 1902, 18 1/2 år gammel. Hun reiste fra Bergen :Umulig å finne henne på Ellis Island. Hennes brødre som også emigrerte kalte seg for Twite 'over there'.Hansine er egentlig ikke et problem for jeg har kontakt med hennes etterkommere. Hun giftet seg med en John Hill og familien trodde at han var Amerikaner like til nå nylig. Men nå har de begynt å interessere seg for slektsforsking og i 1920 census fra Seattle WA viser det seg at John Hill var og født i Norge. Han står oppført som 34 år i 1920.Jeg tror det er nærmest umulig å finne han uten flere opplysninger, har bedt min firmenning om å prøve å finne døds sertifikat eller sertifikat av giftermål.Hill er jo selvsagt et amerikanisert navn. jeg har kikket på Hauge og andre navn, men finner ikke noen.Derfor var jeg interessert i å finne Hansine (Sina) på Ellis island, tenkte hennes fremtidlige mann kanskje hadde reist over samtidig. I 1920 census står det at de begge emigrerte i 1903, men for Hansines vedkommende er det galt.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er veldig mange Hill som emigrerte fra forskjellige steder i landet. Slik som denne, men han er ugift. Ellers så kunne han vel passet godt inn. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nummer en var nok for ung, Hansines mann var 36 år i 1920. Men nummer to kan være en god kandidat. Kan du tenke deg at jeg ikke har sett etter Hill!! Jeg har kikket på alle slags navn som kunne bli 'oversatt' til Hill!!Men som du sier han er ugift. Og det kan ikke stemme for i 1920 folketellingen står John Hill som gift med Sina og de har da to barn (de fikk ikke flere)Takk for innspill i alle tilfelle-:)Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Han var nok litt for langt unna. Men bakke kunne selvasagt ha blitt til Hill, hvorfor ikke?Denne John Hill står oppført som innkommet til the US i 1903 og han er 36 år i 1920.Jeg har funnet en annen :[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMIBERG&variabel=0&postnr=48802&fulle=true&spraak=n>LenkeMen heller ikke han finner jeg igjen på Ellis Island.Jeg finner en Johan Hille, men han er 4 år for gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.