Gå til innhold
Arkivverket

[#18010] US Census 1900-1910, Andrew Erickson


Gjest Ottar Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Ryen

Har noen overskudd til å slå opp Andrew Erickson (Erikson/Ericksson/Eriksen) f. 30.05.1864 i Norge, (utvandra 1898, men også sannsynlig før) i Census 1900 og 1910. Han trappa ned og dro tilbake til Norge i 1920, så da er han vel neppe registrert. Han bodde i West Superior, Douglas co, WIS. Hadde han familie i Amerika?Hilsen Ottar Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Ryen

Hei, Laila. Dette er første utreise vi finner, men han har bopel Amerika allerede her. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=87711&fulle=true&spraak=n>Lenke Jeg har lagt ut en etterlysning etter innflytting til Nordland i 1883, ettersom han har registrert utflytting da. Dessverre oppgitt Nordland, og det blir vel vanskelig å følge det sporet.Lenke Oi, her har jeg gått glipp av innlegg fra en sambygding! Ser ut som et godt spor via Hadsel. Takk Inger! (Jeg har skrevet innlegget her 'baklengs' og dette stiller Mølner-treffet (lenger ned) i skyggen, men jeg lar det stå. Her er Andrews utreise 1903: Lenke Her reiser han 1920: Lenke Den site turen i 1923: Lenke Akkurat nå dukket det fram et treff som stemmer med fornavn, alder og reisemål. Det er vel en annen, men det var litt av et sammentreff når jeg faktisk var på leting etter en tidligere utreise, enten før 1890 eller etter 1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dette blir for mye og for tett for meg å absorbere, må bare justere litt.Dette er første utreise vi finner, men han har bopel Amerika allerede her. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=87711&fulle=true&spraak=n>LenkeJeg har lagt ut en etterlysning etter innflytting til Nordland i 1883, ettersom han har registrert utflytting da. Dessverre oppgitt Nordland, og det blir vel vanskelig å følge det sporet.LenkeOi, her har jeg gått glipp av innlegg fra en sambygding! Ser ut som et godt spor via Hadsel. Takk Inger! (Jeg har skrevet innlegget her 'baklengs' og dette stiller Mølner-treffet (lenger ned) i skyggen, men jeg lar det stå. Her er Andrews utreise 1903: Lenkeer reiser han 1920: Lenke Den site turen i 1923: LenkeAkkurat nå dukket det fram et treff som stemmer med fornavn, alder og reisemål. Det er vel en annen, men det var litt av et sammentreff når jeg faktisk var på leting etter en tidligere utreise, enten før 1890 eller etter 1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

I 1910 bodde de i 4. Ward, Superior, Douglas Co. De bor da i Huxxertt Ave.Erickson, Andrew, Head, M1 (første ekteskap), 47/49 år, (vondt å lese), vært gift i 16 år (noe som stemmer med 6 år i 1900), F. i Norge, immigrerte i 1898. Jobber/driver SaloonFrua heter nå Marry, 38 år, g. i 16 år, f. 4 barn, 2 i live, f. i Norge.Barna er fremdeles Anna og Lina, hhv. 15 og 13 år gml. begge f. i Norge, immigrerte i 1898.dette er helt sikkert samme familien. Du bør vel finne ut hvem Sophie Marry er... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Ryen

O Laila, det er helt fantastisk. DU er helt fantastisk! Super er du!Hva betyr Ward, er det et distrikt i byen?Bildet fra Census 1900: Hva står det over kolonne 3 og 4 (de to siste på 'location')?Ellers er det vel tydelig en skrivefeil på kona når det gjelder f.år, står det ikke 1878? Klarer du å lese gatenavnet også?Tusen takk for hjelpen i alle fall.Hjertelig hilsen fra Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

O Laila, det er helt fantastisk. DU er helt fantastisk! Vet det ;) Super er du! Hva betyr Ward, er det et distrikt i byen? Ja.Bildet fra Census 1900: Hva står det over kolonne 3 og 4 (de to siste på 'location')? Svar: http://www.rootsweb.com/~census/forms/1900.gifEllers er det vel tydelig en skrivefeil på kona når det gjelder f.år, står det ikke 1878? Helt sikkert, det gjør det ofte, og er ikke noe 'å brysegom', sånn er det i norske ft. og... Klarer du å lese gatenavnet også? Dessverre! Tusen takk for hjelpen i alle fall. Hjertelig Bare hyggelig :) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.