Gå til innhold
Arkivverket

[#18022] Kirkebog for Vest-Agder 1790


Gjest Bente Dyrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dyrstad

Jeg efterlyser data på Ole Svensen født i Kristianssand - Vest-Agder omkring 1793. Er der nogle der ligger inde med nogle informationer på denne person? Han flyttede til Danmark og blev gift i 1824. Jeg har fundet ham på folketællingen i 1801 men hvis der er informationer om forældrene vil det hjælpe meget.Venlig hilsen Bente Dyrstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Eg antar det må vere denne du har i 1801: LenkeDersom det er rett, er faren Svend Jacobsen Fladen. Etter det eg kan finne på kart er Fladen ein gard på grensa mellom Vennesla og Oddernes (Kr.sand), på austsida av Otra, like sør for brua til Mosby.Du finn ein god del data på Familysearch, LDS IGI, batch nr C425251:OLE Christening: 15 SEP 1793 Oddernes, Vest-Agder, Father: SVEND JACOBSEN Mother: MARGRETE OLSDRJACOB Christening: 20 SEP 1795 Oddernes, Vest-Agder, Father: SVEND JACOBSEN Mother: MARGRETE OLSDRSVEND JACOBSEN Spouse: MARGRETE OLSDR Marriage: 05 DEC 1793 Oddernes, Vest-Agder, SVEND Christening: 09 JUN 1771 Oddernes, Vest-Agder, Father: JACOB THORSEN Mother: KIRSTEN SVENDSDR THOR : 23 NOV 1760 Oddernes, Vest-Agder, Norway INGEBORG : 31 JUL 1763 Oddernes, Vest-Agder, Norway THOMAS : 16 MAR 1766 Oddernes, Vest-Agder, Norway KIRSTINE MARIE g: 12 FEB 1769 Oddernes, Vest-Agder, Norway SVEND : 09 JUN 1771 Oddernes, Vest-Agder, Norway TONNIS CHRISTIAN : 13 JUN 1773 Oddernes, Vest-Agder, Norway NIELS CHRISTIAN : 26 MAR 1775 Oddernes, Vest-Agder, Norway TRINE : 19 OCT 1777 Oddernes, Vest-Agder, Norway JACOB Christening: 30 MAY 1735 Oddernes, Vest-Agder, Norway Father: TOR NILSEN Mother: KIRSTEN JENSDRJENS Christening: 11 AUG 1737 Oddernes, Vest-Agder, Father: TOR FLADEN Mother: KIRSTEN JENSDRDu vil antagelig kunne finne meir i bygdebøkene. Eg er ikkje sikker på om det er Oddernesboka eller Venneslaboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl Berge

Fladen er innen Kristiansands bygrense, på østsiden av elva, mellom de to broene. Båtsmann Svend Jakobsen og hustru Maren (Margrete) Olsd f. 1755 er registrert i folketellingen 1801 i hus nr. 190 i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.