Gå til innhold
Arkivverket

[#18032] Sør Dakota


Gjest Frode Aksnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Aksnes

Hei der ute Kan hjelpe meg med å finne etterkommere av disse idag eller epostadresser så jeg kan få kontakt over der · Ludvig Mathias Helphelin Wold . Born 26 Dec 1836. Cristening, 26 Feb 1837 Trondheim, Norway. Married with ????Child ; · Ludvig Gottlieb Mathiasen Wold Born 1879 Baltic, Minehaha, SD Married to 1 Laura Wilhelmine Soelberg born 1880 in Copenhagen, Denmark.Children;1 Alice Bortella Wold born 1903 Ohio2 Malven Wold born 1904 Crooks, Minnehaha3 Lyder Wilhelm Wold born 19064 Ragnvald Birger Wold born 19075 Stella Mae Wold born 18 feb 1913. died 13 jan 2001 Stella Mae Wold have 3 children; Barbara Suppe, Marilyn Izzi, Ken Guest. Three Grandchildren,and three great-grandchildren.· Ludvig Married 2 with Annie Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Jeg kan dessverre ikke hjelpe noe 'hitover' i tid, men har et par spørsmål angående de første generasjoner. Hvor sikkert er det at Ludvig Gottlieb er sønn av Ludvig Mathias? Jeg finner familien på Lenke, og der oppgis det at Ludvig Mathias ikke er funnet som utvandret i Digitalarkivet. Jeg kan ikke se noe som kan bekrefte at den Ludvig Mathias som ble født i Trondheim i 1836 (gjenfunnet på Familysearch) er far til den Ludvig Gottlieb som bodde i bl.a. Ohio og Minnehaha. Jeg kan heller ikke finne familien i 1880-tellinga for Dakota.Grunnen til at jeg lurer på dette, er at jeg fra før kjenner til en Ludvig Gottlieb Matiassen Vold, f. 1879. Denne Ludvig var født på Skatval i Nord-Trøndelag 04.03.1879, og reiste til Amerika i 1903. Det oppgis at han hadde bopel Trondheim, og oppgav Sioux City, Iowa som reisemål. Denne Ludvig var sønn av Matias Larssen Vollsaunet og kona Anne Marta Gunnarsdatter (Valstad).Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Frode, dette fant du nok på family search og dette er sendt inn av noen, altså må det sjekkes for feil, noe det svært ofte er. Jeg tittet litt i 1880, 1910, 1920 og 1920 men fany ingen av disse der. Har ikke tid til å prøve alle mulige skrivemåter. Kontakt den damen som har sent dette inn, navne står der du fant det. Baltic er forøvrig et lite sted rett nord for Sioux Falls, i SD. Har vært der flere ganger og skulle ha visst om dette før så kunne jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frode Aksnes

Til Arne Langås. Har du sjekket kirkeboka om dette. Vis det er tilfellet så har eg tatt feil.Har fått kontakt i amerika. Skal sjekke litt mere. Vet du noe mere om denne Ludvig Vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Opplysningene om hans fødsel har jeg funnet i kirkeboka, mens utvandringen er å finne i Digitalarkivet. Også i bygdeboka for Skatval står det at han utvandret, uten at årstall der er oppgitt.Det er nok denne Ludvig som i 1900 er å finne på den mindre trivelige bopel 'Fængselsbygning' i Mungegt. 16, Trondheim. Han er oppført med sedvanlig bosted Lillegårdsv. 4, er 'natarrestant', vognmannsgutt, ugift, f. 1879 i nedre Stjørdalen.Under Lillegårdsv. er han å finne som vognmannsdreng hos vognmann Johan B. Trondsen.Denne Ludvig var søskenbarn med en av mine oldefedre. Ludvigs mor, Anne Marta Gunnarsdatter, var søster av min tipp-oldefar Nils Gunnarsen.Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.