Gå til innhold
Arkivverket

[#18054] Gilbert Benson frå Gudbrandsdalen, f. 24.1.1844 - kven i all verdi var han?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Frå Amerika vert etterlyst opphavet til denne personen:Gilbert Benson, fødd i Gudbrandsdalen 24.1.1844, eller 1846(?), døydde i Zerkel, Clearwater Co., MN 1.8.1924.Gilbert skal ha gift seg i Milnor, ND kring 1882 med Mary Start (= Skakson), fødd i Iowa Co., WI 9.11.1866, død i Zerkel, MN 6.6.1925. Paret farma i Rice township, Clearwater Co., MN og fekk ni born.Er det nokon som kan hjelpa meg identifisera opphavet til Gilbert Benson i Gudbrandsdalen?På førehand hjarteleg takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Her er Gilbert Bensons dødssertifikat:BENSON, GILBERTCertID# 1924-MN-002820Date of Birth: not indexed Place of Birth: not indexed Mother Maiden Name: not indexedDate of Death: 08/01/1924 County of Death: CLEARWATER Jeg tror det vanskelig lar seg gjøre å identifisere denne Gilbert 100% uten å ha hans norske døpenavn og - i det minste - hvilket prestegjeld han kom fra.Kanskje burde det gjøres en mer inngående undersøkelse i USA i håp om å finne opplysninger om det...Etter å ha trålet igjennom kirkebøker for Lesja m/Dovre, Vågå m/Sel og Heidal, Nord- og Sør-Fron, Ringebu, Øyer og Fåberg, så har jeg imidlertid en kandidat som det kanskje er verdt å følge videre.Se LenkeDet kan virke rimelig at Gilbert er en amerikanisering av Engebreth. Han finnes hjemme på Guttu nedre i Ringebu i 1865, men er borte i 1875. Dessverre finner jeg ham ikke i emigrantlister, men det trenger ikke å bety at han ikke reiste. Han er ikke å finne blant gravlagte i Ringebu.Vedrørende hans kone Marys etternavn 'Skakson', fikk navnet meg til å tenke på gårdsnavnet Stakston i Sør-Fron. Sør-Fron var/er naboprestegjeldet/nabokommunen til Ringebu, og det er jo kjent at emigrantene vanket i et miljø i USA der de traff folk fra hjemtraktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Takk til Aud for interessant innlegg!So vidt eg veit, har dei amerikanske kjeldene alt vore undersøkte når det gjeld Gilbert Benson, og det er takk vera nekrologen hans at me veit han var fødd i Gudbrandsdalen.Når det gjeld det norske namnet hans, so er Gilbert vanlegvis ein amerikanisering av Gudbrand, medan Benson normalt vil vera Berntson, men sikre kan me aldri vera...!FamilySearch syner ingen Gudbrand Berntson fødd i Noreg i 1840-åri, men kanskje var det far til Gudbrand som heitte Berntson, og då er det jo eit godt spørsmål kva førenamnet til faren kan ha vore...?Dette er eit ''tøft'' problem, men eg vil velja å vona at det er mogeleg å løysa likevel!Når det gjeld kona og namnet Skakson, er dette eit mannsnamn nytta i indre Sogn. Far hennar var Johannes Skakson Hillestad frå Luster i Sogn!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei igjen.Ved å ta kontakt med counties Historical Society finnes det muligheter. Jeg personlig har fått stor hjelp fra slike foreninger.Clearwater County har også sin historical society. Den har adresse: Box 241 , Bagley, MN 56621eller e-mail: cchshist@gvtel.comDirektøren er Tamara Anderson - EdevoldLykke til.Mulig du må ut med ett par - 5 dollar pr. kopi, men det kan det være verdt.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.