Gå til innhold
Arkivverket

[#18055] Jens Oleson Totland, Finnås


Gjest T. Grindheim
 Del

Recommended Posts

Gjest T. Grindheim

Kan jeg få hjelp til å finne opplysninger om min oldefar? Han ble født 6 des 1884. Det jeg ønsker å vite er dåp og konfirmasjon. Han bodde på Moster i Finnås. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Det er riktig person, men kirkebøkene ligger ikke på nett, så jeg trenger hjelp til dåp og konfirmasjon. Håper fortsatt på hjelp. Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jens ble født 6. desember 1844, og døpt 25. desember samme år. Han var sønn av gardbruker Ole Sjursen Totland, født 1852, og Dorothea Nikolaisdatter, født 1850. Han ble konfirmert i Moster 1. oktober 1899, som nummer 8, og med kommentaren 'Godt (3)'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T. Grindheim

Vil bare spørre om en liten ting til. Ble tvillingsøsteren hans Dorthea døpt og konfirmert samme dagene? Var de døpt i Moster kirke? Mvh Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svaret er ja. (Dorthea er født 6. desember 1884, døpt i Moster 25. desember samme år, og konfirmert i Moster 1. oktober 1899, som nummer 2 av jentene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.