Gå til innhold
Arkivverket

[#18098] Per Gunnar Ruud, Vika, Oslo, f. 1923.


Gjest Jan Erik Ruud
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erik Ruud

Hei.Etterlyser all mulig informasjon om Per Gunnar Ruud. Han skal være født 27. mars 1923. Han skal være født i Vika i Oslo, men ble bortadoptert tidlig. Hans foreldre er sannsynligvis fra Østfold. Hans mor skulle hete Gunvor. Dette er alt jeg vet.Noen som kan tipse meg om hvilken kirke i Oslo jeg kan leter etter hans dåp ?Jan Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Du bor i Oslo, og da bør du ta deg en tur på Byarkivet. Der finner du alt du trenger. Du bør i hvertfall skrive dit, og høre hva de kan hjelpe deg med.Ellers finnes det på www.riksarkivet.no en oversikt over kirkebøker i Oslo Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Kanskje det allikevel er råd på Riksarkivet da? Det kan vre at originalen er levert inn, og at man kan få se i denne? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ja, det kan godt hende. Jeg tror at Piperviken ble lagt under Domkirken da den opphørte på slutten av 1950-tallet (1959?). Men det KAN være Johannes eller Trefoldighet - alt etter hva som her ble lagt i Vika. Og så har du Rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Ruud

Hei.Takker for tipsene.Dette er hva jeg finner:Piperviken småkirkemenighet Ved kgl. res. 13.01.1911 ble den delen av Johannes menighet som var begrenset av Rosenkrantz gate, Stortingsgata, Ruseløkkveien og Enga skilt ut som Piperviken småkirkemenighet. Ved kgl. res. 06.12.1929 ble området utvidet til å omfatte også et strøk begrenset av Enga, Ruseløkkveien, Observatoriegata, Huitfeldts gate og sjøen.Lysningsbøker 1 1919-1930 02 Videre:Johannes menighet Johannes menighet ble opprettet iflg. kgl. res. 10.07.1874 ved at et område begrenset av Kongens gate, Karl Johans gate, Drammensveien, Munkedamsveien, Enga og Pipervikbukta ble skilt ut fra Trefoldighets menighet. Ved kgl. res. 28.09.1897 ble grensene for menigheten fastsatt slik: Festningsterritoriets grense fra Pipervika til Nedre Slottsgate, Karl Johans gate, Drammensveien, Parkveien, Munkedamsveien til sjøen ved Filipstad. Iflg. kgl. res. 13.01.1911 ble Pipervikens småkirkemenighet opprettet i strøket mellom Ruseløkkveien, Stortingsgata, Rosenkrantz gate og sjøen. Johannes menighet ble nedlagt ved kgl. res. 06.12.1929 og lagt inn under Vår Frelsers menighet (Oslo Domkirke).Jeg kan starte med å undersøke om denne lysningsboken finnes hos Byarkivet, eller hos Riksarkivet.Jan Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

På byarkivet har de orginaldokumentene på registrert fødsel. Der blir det oppgitt foreldre, om de er gift, om mor har født før og for ikke å glemme bopel. Ta turen til byarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.