Gå til innhold
Arkivverket

[#18103] Iver Olsen, Hallingdal


Gjest Ingar Benjaminsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingar Benjaminsen

Hei! Jeg ønsker opplysninger om Iver Olsen fra Hallingdal (eneste geografiske holdepunkt),Han var 22 år i 1801 og benevnt som 'musqueteer' ved Fredrikstad festning. Han gifter seg med Margrethe Hansdatter 16. mars 1813 og bosetter seg i Glemmen (Gleming),Fredrikstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Hallingdal er stort og navnekombinasjonen er ikke særlig original. Men siden han var musketer på festningen vil du sikkert kunne avgrense det geografiske området vesentlig gjennom militærrullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Til Ingar Benjaminsen: Hvis du skulle finne ut at Iver Olsen er fra Ål, så har jeg de gamle bygde- bøkene derfra. Da bør jeg helst vite hvilken gård han var fra. Da kan du ta kontakt på denne mailadressen: anlih@online.no. Jeg må helst vite hvilken gård han kom fra. Hvis jeg skulle komme over noe, lover jeg å legge inn svar her.Har du ingen mulighet for å slå opp på eventuelt giftermål på Iver Olsen? Del står det kanskje hvor han kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.