Gå til innhold
Arkivverket

[#18106] Kirkebokoppslag for Orkdal: Elen Larsdtr Snøfugl (f. 11/9/1854)


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Min tipptippoldemor var Elen Larsdtr Snøfugl fra Buvika. Hun ble født 11. sep. 1854, og fikk datteren Anne Andersdtr utenom ekteskap (tror jeg). Elen ble senere (vet ikke når) g.m. Bernt Olsen Børsøren fra Børsa.Jeg har lest gjennom de aktuelle delene av Buvikboka, men fant ingenting om hvem denne Anders er - som er faren til Anne. Det står heller ikke når Anne ble født, men hun giftet seg 1902 med Ole Jonsen Solstad (f. 1872 i Skaun).Kan noen sjekke kirkeboka for Orkdal for å se hvem som står oppført som Anne sin far? Regner med at hun er født ca samme tid som sin husbond (1872)....?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Jeg ser at tittelen på innlegget heller burde vært Anne Andersdatter.Jeg har også i mellomtiden funnet igjen Anne i 1900-tellingen for Orkdalen. Grunnen til at jeg ikke hadde funnet henne her før var nok at hun stod oppført uten patronym - og at etternavnet var Snefugl, og ikke Snøfugl - som jeg har vært vant til. Da er hun budeie hos distriktslege Hoffmann på Rosenvig. Hun er oppgitt født i 1879 i Bynæsset.Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.