Gå til innhold
Arkivverket

[#18107] Underfogd Bjørn Hanssøn Lund ca.1600,Bergen


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

I hvilke kilder vil det være mulig å finne noe om underfogd Bjørn Hanssøn Lund ?( jeg har prøvd i de tilgjengelige kilder på nettet).Han var gift med Helena Seehuus .Jeg er ute etter f.år og sted.Finner heller ikke noen dåp på datteren Gierche (Dirche) Bjørnsdatter Lund.f. ca.1660/1670.På forhånd takk. Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner underfogd Bjørn Hansen Lund, men han er en del yngre enn det som er antydet i spørsmålet. Han ble gravlagt 12. oktober 1740, og det er holdt skifte etter ham 12. november samme år.Han giftet seg 14. mai 1693 med Hille Jansdatter Seehusen, som ble gravlagt 1. mai 1749, og som det ble skiftet etter 3. juli samme år. De bodde på Torvet.I skiftene nevnes sønnene Hans, i ostindisk tjeneste, kom hjem i 1746 etter 21 års fravær, Jan, som var død på reise i hollandsk tjeneste i 1740, og Berent Engelmand, samt døtrene Gierche, gift med Friderich Busch på Refsøen i Sogn, Maren gift med Petter Heltberg i Skaanevik, Mette født ca. 1703, gift med Fridrich Jacobsen Wichman, og Wibiche Helene, født ca. 1714, gift med Anderas Bauman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Takk til Yngve Nedrebø .Det er nok riktig som du skriver jeg hadde nok antatt Dirche å være noe eldre enn hun var.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.