Gå til innhold
Arkivverket

[#18109] Hans Strøm, f 1869 Nes Romerike


Gjest Morten Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Strøm

Hei,Jeg lurer på om noen kan hjelpe med å finne ut hvor adoptivfaren til min farfar kom fra (hans far og mor). Han het Hans Strøm og var her i 1900 Lenke Deres ekte sønn Birger døde ung.Mvh Morten Strøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har prøvd å finne Hans Strøm i bygdebøkene for Nes. Han er ikke oppført under Vormnes, men under nabogarden Rommen (Nes bygdebok - bind II -side 513)finnes det en husmannsplass som heter Rommenhaugen. I bygdeboka står det: Vi vet bare om en familie som bodde i Rommenhaugen mens stedet hørte under Rommen. Det var Ole Jonsen fra Sørum g.m. Marte Andersdtr. fra Stange. De hadde en sønn som het Kristen. De flyttet til Kristenstua u. Vormnes hvor de bodde i 1875. Senere bodde det her en skredder som het Hans Strøm. Hans kone het Maren. Skredder Strøm var ikke husmann. Dette til orientering. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Morten! Har du sjekket om det står noe spennende i kirkeboka ved vielsen? Fødselsdato f.eks? Da kan du etterpå sjekke fødselen i kirkeboka!Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei Laila, ja jeg bør nok sjekke i kirkeboka, og takk til Odd, dette kan være foreldrene, har sett på disse før, men har ikke funnet noe belegg for at dette er riktig. Det er ikke tilfeldigvis noen der ute som har enkelt tilgang til Nes Kirkebok for angjeldende tidsrom? Takk for svarene.Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Vel.I Nes Bygdebok b1 s117 står det om Edvart og familien hans. Edvart Strøm (eller Strømborg. f. 1835 var den første husmann på denne plassen. Han var gm Anne Henrikke Sundberg fra Bergen. Barn: Alfred f. 1861 gm Gina Indiane Nilsd. Unnunstad-eie, dro til Amerika, Hans f. 1866, også til Amerika Lenke Emilie Herikke 1870-1832 gm Nils Jakobsen Finskud. Kalte seg strøm.Så, har din Hans Strøm vært i Amerika, er dette rett, har din Hans ikke vært i Amerika.. må det letes mer. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.