Gå til innhold
Arkivverket

[#18118] Jeg finner ikke Anton Julius Mikalsen født 18.9.1883 i noe arkiv.


Gjest Marian Hexeberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hella

Vet ikke helt hva du mener med arkiver. Finner følgende Anton Mikalsen i FT 1900: Anton Mikalsen f 1882, Levanger, ugift gårdsarb Anton Mikalsen f 1883, Verdal, ugift handelsbetj.MEN - I folketelling for Leka 1900 finner jeg en Julius Mikalsen, som er oppført med sedvanlig bosted Gutvik - han er ugift skomakerlærling, og i fødselsårrubrikken står '1875??'. Kanskje det skulle være 1883? (Det er også to andre Julius Mikalsen i FT 1900 for Leka, den ene født i 1881.) Kan det være at dette er riktig mann, og at han bare ble kalt Julius?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marian Hexeberg

ja, det kan nok stemme at han bare kalte seg Julius.Kan du se hans barn,Aslaug,Svanhild,Alf osv.Han skulle være gift med Marianne Louise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Nei, nå så jeg i folketellinga 1900 som du finner her i Digitalarkivet, og da var han jo bare 17 år og ikke gift ennå. Jeg har ikke tilgang til kirkebøker eller andre kilder, men kanskje det finnes noe hvis du leter under kilder her i Digitalarkivet - eller kanskje noen andre kan hjelpe deg med oppslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marian hexeberg

marianne louise ble født 18.9.1883,og Anton eller bare Julius ble født 10.6.1881.Jeg finner ikke marianne louise.men julius Mikalsen har jeg funnet.De giftet seg i Namsos.Julius står oppført som pleiesønn.Hvor skal jeg lete?Julius døde 19.1.1941.hjelp meg dem som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hva er det egentlig du leter etter? Du har hans fødselsdato og du har hans dødsdato...Leter du etter giftemålsdato eller fødselsopplysninger på barna???Den eneste folketellingen som er aktuell på nettet er FT-1900.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marian hexeberg

jeg leter etter hvor jeg kan finne Julius foreldre, og hvor han er født.Men jeg har også problemer med å finne hans kone marianne Louise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Du vet hvor de giftet seg, står det ikke farens navn på begge to? Se også i skiftet fra 1941, du har dødsdato så det skulle ikke være vanskelig å få tak i (du må dokumentere slektskap) om du får noen opplysninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, Leif Olav Fjellingsdal fjelling@online.no registrerer for tiden fødte i Leka 1878-1902 for DIS Nord-Trøndelag.Prøv med en mail til han, kanskje han kan lete de opp? Marianne Louise født 18.9.1883, Anton Julius født 10.6.1881. Er du heldig er en eller begge født i Leka.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.