Gå til innhold
Arkivverket

[#18119] jeg prøver å få ting på plass.Leter etter Marianne Louise Mikalsen


Gjest Marian Hexeberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hella

Lette litt til for deg jeg - morsomt å se på mine navnesøstre! Jeg finner Mariane Lovise Mekalsdtr født 1884, tjenestepige og budeie - i folketellingen 1900 for Sparbuen i Nord-Trøndelag. Kan det være henne?Men et tips til deg er at det faktisk er veldig morsomt å lete selv! Klikk på tallet 1900 i den blå linja øverst på siden, og så kan du bare prøve deg fram - husk at stavemåter kan variere, her forsøkte jeg å søke på alle navn som 'børjar på' Mari, og så kunne jeg krysse av for alle former som lignet på Marianne (Mariane, Marianna, Mariana osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marian Hexeberg

Jeg har letet igjennom 1900.Men det kan hende jeg sitter med feil fødselsdatoer.Jeg har liksom gått ut fra at disse er riktig .Har funnet opplysninger i kirkebøker.Men tusen takk. jeg blir nok flinkere etter vært!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Du må IKKE stole på fødselsår - de er mildt sagt 'veiledende' i folketellingene - så du må nok søke med ganske godt slingringsmonn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marian Hexeberg

Når jegstuderer notatene mine kan hun vært født KVam, og gift til Mikalsen.Har prøvd å finne henne i Kvam i Gulbransdalen.Men jeg leter og leter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Det er flere steder i Norge som heter Kvam, bl.a har du Kvam i nærheten av Steinkjer. Det er iallefall mye nærmere Sparbu geografisk enn Kvam I Gudbrandsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser nå at hun var gift med ettersøkte Anton Julius Mikalsen f. 18/9 1883, se innlegg 18118.Da het hun vel noe annet før hun ble gift med Anton J.Var begge født på samme dato i samme år, eller er fødselsdatoen feil på en av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.