Gå til innhold
Arkivverket

[#18120] Karl Oskar Edell i FT1910


Gjest Magne Grasto
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Grasto

Er det mulig å få oppgitt om Karl Oskar Edel(l), eventuelt kun Oskar Edel(l), finnes i FT1910? Og i så fall når han er født? I FT1900 tror jeg han finnes i Sarpsborg, sammen med sin bror Edvard Edel, men på grunn av usikkerhet rundt hans fødselsår, kan jeg ikke slå dette fast med sikkerhet.I FT1900 er hans fødselsår oppgitt til 1873, mens jeg fra annet steds fra har hans fødselsdato til 24.09.1878. Han er født i Sverige.Mvh, M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Folketellingen 1910 for hele landet ligger i Riksarkivet, men er sperret i 100 år, slik at vi må smøre oss med tålmodighet.Til gjengjeld skal hele denne tellingen komme på web når den først har passert sin 100-års dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Det var det jeg regnet med å få til svar. Jeg har ikke noen forhåpning om å få opplyst noe nå, bare av ren og skjær nysgjerrighet jeg stiller disse spørsmålene...Har ikke sperrefristen noe med de omtalte personene å gjøre? Når man da er født senest i 1878, vil det jo ikke være stor sannsynlighet for at en trekker pusten lenger...Og, om en får en bekreftelse fra nærmeste pårørende om at man godt må få opplysninger, gjelder allikevel sperrefristen da?Mvh, M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.