Gå til innhold
Arkivverket

[#18124] Kari Hansdotter Horne (1749-1838) Ytre Holmedal ?


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Hei! En av mine aner, Søren Jeremiasson Ulvig (1745-1813), Ytre Holmedal, ble i 1774 gift med Kari Hansdotter Horne (1749-1838). Er det noen som kjenner forfedrene hennes ? Takknemlig for alle tips. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det ser slik ut, Odd. Fant denne Karen Hansdtr på FS :KAREN HANSEN Christening: 09 FEB 1749 Askvoll, Sogn Og Fjordane, Norway Father: HANS HORNEDette var utskrift fra kildene etter hva jeg såg.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Jeg har bygdebøkene fra Askvoll, men fant ingen gard Horne der. Så sa jeg på FT 1801 og fant Horne i Øen sokn under Askvoll. Men i FT 1865 hører Øen hjemme til Hyllestad. Da er det nok bygdeboken for Hyllestad der man evt. finner denne familien.Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ragnvald Torsvik

Fra Hyllestad bygdebok 'Soga om folket':Horne, Gnr.17 Bruk nr. 3 Far: Hans Nilsson 'den gamle' (for å skille fra 'unge' Hans Nilsson på bruk nr.1) gbr./leigl. 1747-1776 f. 1719 på Horne, d. før 1790. Gift 1744 med Lucie Endresdotter Hydalen. Far til Hans, Nils Hansson, fødd 1684 på Lone i Fjaler. Gift 1.gang med Karne Jensdotter. 2.kone ukjent.Du får bare spørre, så skal eg sende meir.mvh Jan Ragnvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk til deg Jan Ragnvald. Da har jeg fått løst en nøtt jeg har arbeidet med en stund. Jeg er interessert i hva du måtte ha av informasjon om forfedrene til Kari Hansdotter - også om hennes søsken. Du kan eventuelt sende dette på e-post til odd.brede@c2i.net. Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.