Gå til innhold
Arkivverket

[#18133] Om Julie Regine Michaelsdtr. Bronnoy for Mariann Stokken


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Haaper aa finne Mariann Stokken som har skrevet for! Brevet er bort! Julie Regine Michaelsdtr. f. 22 juni dopt 30 juli 1843. Faren Michael Engvoldsen 'Nordseng' var f. 1818 sonn av gift mann Ingvald Andersen Voldmoen og pike Inger Hansdtr. Skogerud Loiten Hedmarken. Michael var oppgitt aa vaere Ingers fjerde uekte barn.Mannen til Julie, Lars Christian Torgersen var f. 18 aug. dopt 10 oct. 1841 sonn av Torger Mortensen og h. Karen M. Pedersdtr. Satern Vevelstad (g. 1829 Tjotta)Mora til Julie, Birgithe Elis. Larsdtr. f. 1812 dtr. av Lars Thomas Sivertsen (1777-1847) og Marlene Julsdtr. (1781-1865) Kjolsoya Bronnoy.Torger Mortensen Indrestrand 25 aar og Karen M. Pedersdtr. Aasen 27 aar ved giftermaalet 1829.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Tusen takk Margaret!! Det var morosamt å få svar frå USA ang. spørsmål om folk i Norge :-)Visst du hadde skrive f.eks Stokken eller Julie Regine oppe til høgre i feltet 'søk', så hadde du fått opp alle innlegga eg har hatt eller berre innlegget om ho, ved søk på hennar namn.Takk iallfall!!!Venleg helsing Mariann.PS:er dette di slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hei Mariann,Dette er ikke min familie. Jeg skriver slektshistoria for Bronnoy bygdebok og arbeider med Tor Mathisen, Somna. Vi er ikke ferdige, men jeg kommer naa opp til 1866.Vi liker aa laere mer om de som ble f.paa Bronnoy. Takk for 'tip' om bruk av dette, det er nytt for meg! Hilsen fra Margaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg helsar til Minnesota, har vore i Duluth for ca.2 år sidan, og i desse dagar bestiller eg bilettar for å reisa bort igjen, denne gong også til Seattle!!Gler meg kjempemykje!!Venleg helsing Mariann.PS:fann 'forsvunnen' slekt der borte, for snart 3 år sidan :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Blander meg frekt inn i debatten siden du skal til Duluth....jeg leter etter etterkommere etter Nicolai Lyngstad og hans kone Bertha. Har funnet en del barn av dem i folketellingene der borte (som jeg ikke har oversikt over her jeg sitter nå), men John, Carl og Violet var noen av barnas navn. Dessuten tror jeg de hadde en datter som het Nancy, hun ble gift Austad, og hadde minst to barn (Ralph og Ruth)født midt på tjuetallet. Hvis du har hørt noe om Lyngstad/Austad i Duluth ville jeg vært VELDIG interessert - dette er mine potensielle firmenninger! Eller om du har tips til hvor jeg kan henvende meg. Jeg holder på å lete i amerikanske folketellinger for tiden, men det har vært litt problematisk å trekke trådene de siste 70-80 år fram i tid. Familien bodde i noe som het Industrial Township i nærheten av Duluth, der Nicolai hadde en farm fram til han døde i 1930. Han var en utvandret husmannssønn fra Inderøy i Nord-Trøndelag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Slett ikkje frekt!! Akkurat som om eg skulle gjort det sjølv, men eg er kanskje litt frekk, iallfall frimodig!!! :-)))(frimodig bør ein vera i dette gamet, trur eg, eg hadde iallfall aldri funne slekta der borte visst eg ikkje var frimodig!!!)Send meg ein mail, så skal me sjå...mastokk2@online.noVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.