Gå til innhold
Arkivverket

[#18137] Hvor er dette? Fæjedahl i Bergen Schaare Skibrede


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Under matroser i Bergen finner jeg matrosen Mikkel Pedersen, født 1759. Fødestedet hans er oppgitt til 'Fæjedahl i Bergen Schaare Skibrede' er det noen som vet hvor dette er da jeg er interessert i å finne opphavet til Mikkel Pedersen.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

Kanskje et skudd i blinde, men kan det dreie seg om øya Fedje? Den blir kalla 'Feie' lokalt, og ligger nord for Bergen. Tror Feie er egen kommune faktisk, men jeg kan ta feil. Feie ligger like i nærheten av Lindås og Mongstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må vel være Fedjedal ved Haugesund. Sognet (og skipreide?) het Skåre. Det der med Bergen er jo litt rart, for dette var i Stavanger amt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Takk skal du ha. Dette må nok være løsningen. Det at det sto Bergen forvirret meg og, men bostedet hans ved rulleinnføringen var Bergen.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.