Gå til innhold
Arkivverket

[#18164] Hjelp til å finne Kristianne Katrine født 15 .6.1849.


Gjest marian Hexeberg
 Del

Recommended Posts

Gjest marian Hexeberg

Jeg klarer ikke å finne min oldemor.Jeg har hørt hun var født på Leka, og hadde Guldbrandsen som pikenavn.Født 15 juni-1849, død 20 juni 1928.Hun var gift med Inderst Martin Olsen.Har gått igjennom å letet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

FT 1865 for Lækø Kristianna Gudbrandsd. 18 år gammel, ugiftFT 1900 for Leka Kristianna Guldbrandsd. f 1849, gift med Jørgen Mathiassen, bodde på BreistrandenKanskje hun var gift to ganger? Finner henne ikke i folketelling 1875, men så vidt jeg vet er den ufullstendig.Søketips: Her søkte jeg på fornavn som 'børjar på' Kristian, deretter etternavn som 'børjar på' Gu. Så sjekket jeg alle som kom opp i Nord-Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marian Hexeberg

jeg får ikke dette til å stemme.Jeg har vært i kontakt med presten på Leka.Han kan fortelle at hun var gift med Inderst Martin Olsen.Så kom med innslag på de som kan fiine noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marian Hexeberg

Takk Heidi.Det er så vanskelig når man vet så lite bagrunnstoff av fam på begge sider.Men jeg lærer litt for hver dag.Ingen eldre mennesker igjen i fam å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei Marian,Man må jo begynne et sted, og sånn sett er brukerforumet gull verd. Og det gjelder og ikke gi seg. I et tilfelle brukte jeg halvannet år før jeg fant den jeg lette etter, -nesten grunn til feiring da jeg endelig fant vedkommende!På familysearch er det dårlig med opplysninger om giftemål på Leka, så det ser ut som om du må til kirkebøkene for å finne ut av det. Men, Kristianna kan vel ha vært gift to ganger; i 1900 har hun en sønn f 1886, og da var Kristianna 37 år (hvis vi legger FT-opplysningene til grunn). Og det finnes ingen Martin Olsen i Leka i 1900.Jeg finner en Martin Olsen i Leka/Lækø i FT 1865: Lenke men,den Martin Olsen du nevner kan jo også ha vært fra et annet sted..Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marian Hexeberg

Da kan kanskje den sønnen være Anton Julius eller bare julius.Takk for hjelpen .Jeg noterer så får jeg vel kabalen opp en dag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.