Gå til innhold
Arkivverket

[#18165] Noen garvede slektsforskere som vil anbefale program for PC?


Gjest R. Slagstad
 Del

Recommended Posts

Gjest R. Slagstad

Dette er et spm litt utenfor tema, men ser at det er mange dyktige slektsforskere her inne som sikkert bruker program for å holde orden på dataene sine.Er dt noen som vil komme med anbefalinger? Har mange data og må etterhvert ha et program å putte de inn i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Aasheim Eidsvik

Disse slektsprogrammene har vært vurdert og drøftet på DIS sine sider, og det er gode tips å få gjennom DIS. Som fersk for et par år siden valgte jeg å laste ned Brother's Keeper og er veldig godt fornøyd med den. Enkel å bruke og rommer mye.Det tok ikke lang tid før et par tusen navn var registrert i den, med kilder og ekstra notater og bilder der det var tilgjengelig. For ikke å snakke om alle de greie rapportene man får ut av den. Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Aasheim Eidsvik

Ja, også som ganske nybegynner vil jeg nok slutte meg til dette med ENKELT I BRUK. Jeg liker det veldig godt, det gikk riktig sport i dette å få det man hadde på hundredevis av løse ark, inni dette smarte systemet! Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn

Ta en tur innom DIS-Norges test-sider for slektsprogram. Det er å anbefale at du prøver 2-3 program og forsøker å legge inn 30-50 personer med kildehenvisninger + teste utskrifter inkl. slektsbøker.På utskriftssiden skiller programmene seg mye fra hverandre og det er ikke alltid det 'enkleste' programmet gir deg det du trenger.http://www.disnorge.no/ny1/Test3/Total.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N B Macdonald

Du seier ikkje noko om språkkrav. Legacy Family Tree er p.t. å få berre på engelsk, men programmet kjem på både nynorsk og bokmål innan få månader. Det har alt mange norske brukarar og ei aktiv e-postliste, også denne berre på engelsk så langt. Standardutgåva -- eit komplett program, ikkje demo -- er gratis ved nedlasting.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.