Gå til innhold
Arkivverket

[#18169] Christopher Stumliødegård, Biri


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg leter etter opplysninger om Christopher Stumliødegård på Biri. Har prøvd bygdeboka, og der står det ingenting. Dette vet jeg: Han får fire barn mellom 1731 og 1740. Gudmund 1731-1733, Eli 1734, Gudmund 1737 og Peder 1740. Det jeg er ute etter er opplysninger om Christophers fødsel, død, kone og foreldre. Det er mulig han er gift med Dordi, hun dør på Stumliødegård i 1754, 64 år gammel, men jeg syns hun er litt gammel til å være barnas mor. Alderen kan selvfølgelig være feil. Vet noen noe om Christopher?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Sonja - Jeg kjenner ikke til Christopher men siden jeg har dette etternavnet kunne jeg høre med deg om du kjente til mine???Jon Nils. Stumliødegaard f.1740 (gm Mari L.Skjønsbyhagen) - barn jeg vet av: Berte 1774, Niels 1779 og Hans 1782 - Jeg er etterkommer etter denne Hans (mulig jeg har bommet med at det er Jon S som er faren...vet ikke..) Hans ble gift med Anne N Øfsdal fca 1776 - disse dro til Nord Trøndelag - kanskje du kunne skjekket dette for meg i bygdebøkene???mvh, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men i bygdeboka er Stumliødegården beskrevet som skogeiendom med noen husvær. Det står ingen ting om hvem som bodde der. Det var det jeg selv håpet på da jeg slo opp i boka selv. Lykke til videre. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Er det ingen som vet noe om Christopher? Han er antagelig gift før 1730, da jeg ikke kan finne ham i kirkeboka. Ellers er jo den ganske tynt skrevet den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.