Gå til innhold
Arkivverket

[#18176] Kristina Nilsdtr f. 1866 i Samnanger, hvor ble hun av?


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kristina var født 29/12-1866 i Rolvsvåg Samnanger av foreldre Nils Monsson Solbjørg (min oldefar) og hans 1. kone Kari Isaksdtr Utskot/Solbjørg. Kari var enke etter Guttorm Torgeirsson Rolvsvåg. (see innlegg 18147)Hvor ble det av denne datteren? jeg har leita i FS, men finner henne kun døpt. Finner henne ikke i FT 1900, kan hun være død da?Finner henne heller ikke blant døde i Samnanger 1885 - 1961.Jeg har og lett i emigrant protokollene.Er det noen som kan hjelpe meg her?Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det skulle ikke forundre meg. Mannens far var uten tvil Visians etter som han står med V og eldste sønn het dette og. Jeg har kun sett etter Nilsdøtre! Takk skal du ha Berit. Nå må jeg se om det finnes et giftermål hvor jeg kan få vite hva hennes foreldre het.mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kristine Nilsdatter giftet seg i Fusa 24.08.1887 med Martin Vinsjansen.Hun var født 1867 og faren var oppgitt til Nils H.(FamilySearch IGI) Mvh. Rune Thorstensnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har og prøvd på FS, også på FS (IGI), men får ikke dette opp. Jeg skjønner ikke hvorfor for jeg setter opp som vanlig.Nils H. hørtes mindre lovende ut, dersom det ikke da er en feil. Min oldefar het Nils Monsson som sagt. Fødselsdatoen var og en ting. men i FT 1900 står hun som født i 1866.Takk for innlegg-:) mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant henne omsider med å utelate Martin og kun skrive Kristine Nilsen.Dersom det ikke er min Kristine, så må hun rett og slett være død før 1900. Hun er faktisk den eneste som er født i Samnanger - 1866 i FT 1900 og som heter Kristine.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha Elin, dette må da være min Kristina for hun var født på Rolvsvåg. Selv om årstallet ikke er akkurat det samme, hun ble født 29/12-1866. Dåpen fant sted 1/1-1867.Besteforeldra på begge sider bodde og på Rolvsvåg og min oldefar bodde der før han giftet seg opp igjen.Finner heller ingen andre enn henne på Rolvsvåg som ble født noenlunde rimlig rundt og i samme år.Ser av barna hun har at sønn nummer to heter Nils, sikkert oppkalt etter sin morfar, hun har og en sønn som heter Karl - ikke lang veg til Kari (mormor). De andra barna er tydligvis oppkalt etter sitt fars folk. At FS har satt Nils H som far kan være at de har lest H istedet for M.Jeg tror nå at dette er min mors halvtante. Det er vel i kirkeboka under gifte at man kan finne det ut helt sikkert går jeg ut ifra.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette var rett person!Jeg har nett snakket med hennes sønnedatter, min halv-tremenning, det visste jeg ikke før i dag. På toppen av det hele var hun min aller første lærerinne!Slektsforsking er aldri kjedelig, det skal være sikkert og visst!mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.