Gå til innhold
Arkivverket

[#18180] Hva betyr lysing?


Gjest Frank Andreas Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peter Wiborg

Før 1794: obligatorisk offentlig kunngjøring om inngåelse av ekteskap (fra bokmålsordboka). Det tilsvarende nå er vel forlovelse.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Er vel ikkje nett forlovelse. Etter norsk lov er det slik at den som vigslar to menneske også har ansvar for at dei har rett til å gifta seg eller inngå sambuarskap. Tidlegare og i alle høve så seint som i 1960 åra då eg sjølv vart gift første gong, vart dette også gjert ved at det vart lese opp i kyrkja at Ola og Kari hadde tenkt å gifta seg; det vart lyst til ekteskap. Den som då hadde innvendingar kunna koma fram med dei. Det kunne då tenkjast at Ola og kark ikkje fekk gifta seg. Ein gunn kunne vera at ein av dei hadde lova å gifta seg med nokon annan. Løfte om å gifta seg stod tidlegare mykje sterkare. Å bryta eit slikt løfta var lovbrot og kunne straffast. (Ikkje på 1960-talet, då). Om eg ikkje tek feil skulle det jamvel lysast fleire gonger. Først ei gitt tid etter at lysinga vart utført kunne folk gifta seg.Så vidt eg veit frå avisene er det no framlegg om på ein måte å gjeninnføra lysinga. Ikkje ved lysing i kyrkja, men at lysingsmann (prest eller andre) ikkje får ansvaret å alleine, men må melda frå til folkeregisteret, som så skal undersøkja om alt er i orden. Det hjelper vel lite mot ekteskapsløfte; dei tenkjer nok heller på bigami. Eg trur nok også at det faktum at me er eit fleirreligiøst samfunn, der den religiøse definisjon av ekteskap kan vera nokså forskjell, er ein medverkande årsak til at kontrollfunksjon blir flytta frå den sim vier til eitt organ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det skulle lyses 3 ganger før bryllupet, mao 3 søndager på rad. Lysninger ble også offentliggjort i aviser hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Reglene om lysning ble opphevet ved lov 18.5.1973.. Men fortsatt er det slik at prøving skal finne sted av vigselsmannen, enten det nå er prest, forstander eller Notarius Publicus. Prøvingen foretas utfra fremlagt egen-erklæring fra de to som vill gifte seg og deres forlovere.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.