Gå til innhold
Arkivverket

[#18189] Melhus: Anders Henriksen Øye, f. 1856/57


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

I kirkeboka for Buvika i 1879 står det:- Anne (uægte), f. 25/11, døbt 21/12. Foreldre: Anders Henriksen Øje Melhus (f. 1856) og Elen Larsdtr Snefugl (f. 1854). Faddere: Inderst Ole Larsen Snefugl, enke Gjertrud Olsdtr Snefugl, Esten Andersen Snefugl, pige Ane Johnsdtr Snefugl og Kirsti Andersdtr Øje.Hvem er denne Anders Henriksen? Jeg fant i farten: Anders (uægte), f. 4/4/1857, døbt 17/5 s.å. Foreldre: ungk Henrik Olsen og Anne Andersdtr. Kan dette være riktig Anders?I FT1865 fant jeg følgende familie som bør være den samme: LenkeJeg fant også i kirkeboka for Melhus i 1861 et giftemål den 19. juni mellom Henrik Olsen og Anne Andersdtr. Han 43 år, hun 29.Kan noen bekrefte/avkrefte om jeg er på rett spor? Kanskje er denne familien omtalt i bygdeboka for Melhus?Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Fant den Anders som du nevner ovenfor i bygdeboka, Rune. Henrik Olsen og Anne Andersdtr. bodde på plassen Øyhaugen u. Rønningan. Anders var født i Øyøyan i 1857, og i 1876 var han dreng på Øy. I følge bygdeboka hadde han to sønner med Anne Bertine Jonsdtr. fra Trondheim: Sivert f. 1875 og Henrik f. 1877.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Faren kom fra Lilleholtet i Soknedal. Han var født ca. 1818. Mora, Anne Andersdtr., kom fra plassen Øyøya. Hun var født i 1831. Foreldre: Anders Pedersen f. Rosmelen ca. 1799 og Anne Danielsdtr. f. Øyhaugen 1805.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.