Gå til innhold
Arkivverket

[#18190] Fredrik Bernhard Stabell og Dorthe Rebekke Feiser, Bergen g.1824 - etterkommere?


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I FS får man dette opp og foreldra til Fredrick P. Stabell står oppført som født i Norge :1. Fredrick P. STABELL - 1880 United States Census / Connecticut Self Gender: Male Birth: NORWAY 2. Isebella D. STABELL - 1880 United States Census / Connecticut Wife Gender: Female Birth: NORWAY 3. Albert T. STABELL - 1880 United States Census / Connecticut Son Gender: Male Birth: CT 4. Fredrick T. STABELL - 1880 United States Census / Connecticut Son Gender: Male Birth: CT 5. Emma A. STABELL - 1880 United States Census / Connecticut Dau Gender: Female Birth: CT 6. Isebella STABELL - 1880 United States Census / Connecticut Dau Gender: Female Birth: CT1880 census for Norwalk, Fairfield, Connecticut.Det var den eneste som kom opp med dette paret ditt som foreldre.Mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friderich Wilhelm Stabell f.1762 (offiser i jegerkorpset) og Helene Woigt hadde barna Maria Dorthea og Antonette Fridericha Stabell f. hhv. 1792 og 1797.FWH var bror av Søren Hagerup Stabell. Disse bodde i 1801 sammen i Christiania, og var sønner av Lars Bastian Fredriksen Stabell (1715-1789) (holzfører i Trondheim) og Loiuse (Lucie) Marie Fredriksdatter Bruenech (1725-1803).Kan disse være i slekt med 'din' Fredrik Bernhard Stabell g.1824 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei !De er vel i slekt en plass - Bastian er hvertfall ett navn som går igjen bakover i slekten. Denne Fredrik Bernhard var sønn av Christian og Gjertrud Stabell (hun f.Meyer) - FB var f.22/6-1795 dpt 28/6-1795 han døde 12 juli 1833 gravlagt i Korskirken 19 juli 1833. Gift 19 desember 1824 med Dorthe Rebekke Feiser f ca 1785 - kan ikke se noen plass om de har barn - derfor spør jeg dere der ute om noen ser noe jeg ikke ser (igjen..... :o/ ) :o) Til Kjellaug, mine het altså Fredrik Bernhard og Dorthe Rebekke ikke Fredrik P og Isabella....mvh, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg er klar over det, men jeg satte _dine personer_ opp som foreldre og da fikk jeg denne personen og hans familie-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Ørnulf Schømer

Noe fjernt å svare på et 5 år gammelt innlegg - men siden Stabell-slekta var nevnt av Per Nermo, som lister Fredrik Wilhelm Bruenech Stabell og Helene Voigt sine 2 barn vil jeg bare nevne at jeg i min søken etter forfedre i Vinger har kommet over:3.5.1812 Mathias Severin Wilhelm Michael Theodor Stabels dåp.Faddere ved dåpen var blant andre de nevnte Maria Dorthea Stabell og Capitain Søren Hagerup Stabell.Dette paret har da produsert barn fra 1792 til 1812 - da er det kanskje også ennå flere? Selv om FWB Stabell var en travel mann :-)Ørnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.