Gå til innhold
Arkivverket

[#18197] Aurskog ca 1927


Gjest Malin Peterson
 Del

Recommended Posts

Gjest Malin Peterson

Min mormor konfimerades 1927-10-08. Hon hette Hjördis Margrete Nesset Caspersen född 1912-11-29 Bogstad Aurskog. Hennes mor var Anne Matilde Jörgendatter född 1884-09-08 Neset, Berger mellom. Kan någon hjälpa mig och säga var dom bodde 1927.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Malin.Du har fått svar på hvor Hjørdis bodde i 1927. Hun bodde på Nesset.Du sier også at Hjørdis flyttet til Sverige 1931/32. Kanskje du skulle undersøke innflyttede i Sverige på den tiden. Kanskje moren var med? Hvor moren til Hjørdis bodde i 1927 vet jeg ikke. Mulig Nesset hun også.Så bør du opplyse om at du har hatt dette temaet inne flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin Peterson

Hej ! Jag visste inte att hon bodde på Nesset 1927, bara att hon troligen bodde där som liten. Jag har kollat bygdeboken men hon finns inte med där, inte heller hennes mamma. Har även kollat här i Sverige men det står inte i kyrkoböckerna var hon bodde när hon lämnade Norge, inte heller något om hennes mamma. Förlåt, glömde skriva att jag frågat om Hjördis förut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. bosted 1927 så se hennes konfirmasjon 1927 i tidligere innlegg.Når det står Hjørdis Caspersen Nesset gir det deg egentlig flere opplysninger. Siden det er etter 1900 het sannsynligvis faren Caspersen til etternavn (som i dag) og Nesset var adressen/bosted/gården. Jeg trodde dere hadde samme systemet i Sverige.Kanskje du skulle lese gjennom det du har fått av opplysninger fra før ang. familien, og da tror jeg du vil se at du hele tiden har fått opplyst bosted/adresse på folkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin Peterson

Jo vi hadde det så förr här i Sverige också med namnen. Men jag fattade det så att det var namnet på gården där dom föddes eller bodde som små, som blev efternamnet. Men det är inte så lätt att förstå Norska alla gånger heller. Men jag ber så mycket om ursäkt då. Undrar vad som händer om man flyttade, bytte man efternamn då ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.