Gå til innhold
Arkivverket

[#18237] Lars A. Nilsen Hage f. 1827, frå Sør-Hågå i Lom, til Balsfjord


Gjest Tore Øverby
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Øverby

Lars A. Nilsen Hage f. 1827 frå Sør-Hågå i Lom og Guri Mentsdatter frå Mentsgarden, Norderhus på Lesja var eiere og brukere på garden Lerbakken i Tromsøysund ved FT 1865.Ved FT 1875 finner jeg dem på Jernberget i Balsfjord. De hadde i alle fall seks barn;Nils A. Larsen f. 1857 Marie B. Larsd. f. 1859 Johanne M. Larsd. f. 1861 Hanna F. Larsd. f. 1865 Anna Larsd. f. 1868 Lina Gurine Larsd. f. 1863, var i 1875 hos fosterfar Østen Larsen på Holmen, Balsfjord.Jeg har søkt etter barna i FT 1900, men med dårlig resultat. Det er muligens dattera Lina Gurine som er 'Gaardmandskone', g. Johansen, på Jernberget i 1900. Oppgitt fødested for henne-Tromsøsundet-stemmer ikke helt, men--.Der bur også mora Guri (Mentsdatter) Hage. Likeså fosterforeldrene på Holmen i Balsfjord.Er det noen som kan bekrefte Lina Gurines identitet?Kjenner noen til skjebnen til de andre barna?Jeg er glad for alle mulige opplysninger!Mvh Tore Øverby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tore Øverby

Olaf Hansen har funnet Nils A Larsen (lenke, innlegg nr. 2) i Balsfjord, med kone og to barn: Guneva Hagen, f. 1893, og Alfred Hagen, f. 1899. Kankje kom det flere barn etter 1900. Er det noen som vet om mer etterslekt?Mvh Tore. E-post: tooeverb@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.