Gå til innhold
Arkivverket

[#18238] Inger Dorthea Andreasdotter Bartholomei, f 1799, vik i Sogn


Gjest Kjell-Erik Andal
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Andal

Inger Dorthea Andreasdotter Bartholomei, f 1799,står oppført i Bygdebok for Vik i Sogn, s. 788 bd III (2)gift første gang med Anders Endreson Holstad, f. 1796, død ved drukning 1827. Det står i boken at de giftet seg i januar 1822. Når jeg ser i kirkeboken for Vik, gifter Anders Endreson seg med Inger Johannesdtr. 23 år. Kan stemme med årstallet iogmed at 'min' er født 1799, men Johannes hansen som far?? som står i kirkeboken kan ikke stemme. Er det feil i bygdeboken?? (Ikke sjokkerende kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Erik Andal

Men, når jeg nå blar gjennom kirkeboken videre, så finner jeg en datter, Gurru, f. 13. april 1822, foreldre Anders Endreson Wiigøren, og kone Inger Andreasdatter. Snakker vi om den samme Anders? Eller den samme Inger. Takknemlig for innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Helga Olina Grov Gjervan

Vedr. innlegg 2 : Denne Gurru f. 1822 er første barn til Anders Endreson Holstad og Inger Dortea Bartolomæi iflg Bygdebok for Vik, s. 788 bd III,2. De fikk også en sønn, Endre, f. 1825. Vedr. innlegg 1 : Jeg er tilbøyelig til å tro at det kan ha sneket seg inn en feil i kirkeboka når en Johannes står oppført som faren til Inger D. Mvh. Helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du ser i ft1801 har Andreas Hansen ei dotter Inger Andreasdotter på 2 år med kona Marta Evensdtr. Det står vel mora sitt namn ved dåpen òg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.