Gå til innhold
Arkivverket

[#18248] Från Sverige til USA 1887.


Gjest Ann Kristin Elvsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg at finne min oldemors halvsøster som dro til USA i 1887. Jeg vet en god del om hennes liv i Sverige før hun dro. Hun hette Thyra Doris Augusta Gustafsson og var født 13 august 1879 i Jönköping. Hennes foreldre var Anders Johan Gustafsson, født i 1850 og hennes mor var Lovisa Johansdotter, født i 1854. Hun døde når Thyra var et par år gammel. Min tippoldefar gifte om seg i 1882. Thyra ble sendt til USA sammen med en familie i Jönköping som består av Johan Magnusson og hans hustru Lovisa og barna Adina, Edith og Gustaf. Har ikke kunnet finne noen sammenheng mellom denne familien og Thyras familie.Hverken på mors eller fars siden. Har Genline abonement og har lett en hel del der. De reiste fra Göteborg den 27 mai 1887 og målet var Worcester. Det står ikke hvilket Worcester men det mest trulige er i Massachusetts der det er en god del svenskinnvandring. Jeg har lett i Census for USA i 1920 og 1930 og også noe i 1900 og 1910 men det er som å lete etter den berømte nåla. Er det noen som har noen gode ideer om hvor jeg kan lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.