Gå til innhold
Arkivverket

[#18262] Hans Oluf Hanssen og Kristiane Hanssen, Ranvik gård, Hurum


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

Søker foreldrene til Johanne Martine Hansdatter Ranvik født 16 apr 1878 Ranvik, Hurum - død 10 mars 1963. Gift med Harald Nikolai Nilsen født 2 jan 1881 Liltvedt, Hurum - død 18 jun 1967.Hans Oluf Hanssen brukte kun Oluf som fornavn. Men kan ikke finne ham i folketellingene. Ei heller hans kone Kristiane.De fikk 6 barn: Marie, Johanne Martine, Hansine, Johan, Martin og Olaves.Johan, Martin og Olaves emigrerte til Amerika. Johan omkom (druknet) i en arbeidsulykke i Niagarafossen.Takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

Hei!Det ser ut til at foreldrene het Hans Oluf Olausen og Helle(Hanne) Christiane Johansdtr.Hans var f. 1836 på Ranvig, sønn av Olaus Hansen (bonden på Ramvig) og Knudine MArie Olsdtr. Hans hadde 4 yngre søsken ihvertfall. Hans var sjømann.Helle var døpt Hanna Christiane (f. 1840) og var dtr av Johan Nilsen (læilending på Verbye, snenere på Graver og Ramvig) og Johanne Marie Hansdtr. Det ser ut til at det var ihvertfall 5 yngre søsken.mvh erik bjune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Berit Ja, det er nok riktig. Det som er så vanskelig her, er at gården het først Ramvig, så Ramvik og nå Ranvik. Min oldemor Johanne Martine sa alltid Ranvik. Jeg har fått utrolige gode tips her, og har nå muligheten til å sjekke opp navn og årstall. Tusen takk for hjelpen. Hilsen Maya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Erik Takk for tipset, jeg skal skrive nøyaktig av det som står i kirkebøkene. Har du noen gode tips om bøker fra Hurum, om Ranvik (Ramvig-Ramvik) gård er jeg veldig takknemlig. Vennlig hilsen Maya Lillemoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

Hei!Det finnes noen bøker med slektshist. fra Hurum, men ikke såvidt jeg vet så mye om Ramvig.Hvis du søker på 'Hurum' i databasen til Deichamnske bibliotek, så vil du se hva som finnes av bøker.Vær oppmerksom på at flere av de bøkene som finnes varierer svært i kvalitet på innholdet (for å si det mildt!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.