Gå til innhold
Arkivverket

[#18272] Malene Larsdtr. f. ca. 1770 uteglemt i kb for Sund?


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ref. tema 18252Malene Larsdtr. i sitt 31. år på Flatøy, Hamre 1801. Gift i Fjell (Sund) 1792 med Ole Larsen Søre Lie, her står at hun er fra Skoge. Malene er muligens konfirmert fra Skoge i Sund 1786. Men jeg har ikke funnet henne døpt der, har jeg oversett noe i kirkeboken?Takknemlig hvis noen kan bistå med oppslag i kb Sund, enten rundt 1770, eller i 1786 - dersom far var inkludert ved konfirmasjonsinnførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Det er en liten lakune i kirkebøkene for Sund i 1770. Jeg skal sjekke om jeg finner noen introduserte med Lars som oppgitt far. Fedre er ikke tatt med i konfirmasjonen før et stykke ut på 1800-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Takk! Da avventer jeg i spenning!Jeg har en teori om at hun er datter av Lars Larsen Skoge (hans mor het Malene) og Guri Andersdtr. Hagenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Nordvik

Lars Larsen Skoge har ikke registrerte barn til dåpen før oktober 1771 da Anna ble døpt. Men lakunen i 1769 strekker seg fra 27. august og ut året, så det er meget mulig at Malene kan være døpt i den perioden. Jeg fant heller ingen andre Malene Larsdtr som var døpt i dette tidsrommet.Har du sjekket ut dette skiftet: 6103 Lars Larsen Skage Sartor 606b 10 1798-1805 Kanskje det er en feilskrift for Skoge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei og takk! Synd det ikke var noe å hente blant de introduserte... Hmmm. Har ikke sjekket skiftet du nevner, men antar vel at det dreier seg om Lars Lars. Skage f. 1761. Hans kone Anne Christophersdtr. Kleppe giftet seg på nytt i 1804 med Knud Nils. Kallestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.