Gå til innhold
Arkivverket

[#18278] Anne Agnethe Zachariassen 1845 Chr. ?


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Siden jeg har fått fin hjelp i innlegg 18146 så prøver jeg meg med en til i samme slekt.Sønnen etter Arne og Elen i innlegg 18146, Andreas Nilsen, ble gift 2.gang 17/3 1878 G.Aker/Ø.Aker (står i begge bøkene) med pike Anne Agnethe Zachariassen Ø.Aker,bosted?Grønvold, f.Chr. 6/6 1845, far Martin Zakariassen.Nå mener jeg at jeg har gjennomgått alle kirkebøker for Chra. for fødte og konfirmerte.Jeg har funnet 1 Anne Agnethe f.6/6 og dpt.12/6 1845 på Rikshospitalet. Foreldre: pike Caroline Lovise Hansd. Angitt som barnets far gartnerdreng Martin Pedersen på Ruseløkvn. Faddere: konen Maren Hansd., pike Kirstine Pedersen, skomakerarb. Hans Tostensen og skomakerdreng Ferdinand Rasmussen.Jeg fant ikke konfirmasjonen.1865, og kanskje Anne Agnethe [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60301&variabel=0&postnr=28600&fulle=true&spraak=n>LenkeFamilien i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takker. Jeg er ganske sikker på at du har funnet riktig Anna. Det ser veldig riktig ut med koblingen til Grønvold fyrstikkfabr. på Bryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.