Gå til innhold
Arkivverket

[#18279] Bygdebok for Holla- Opplysninger om Peder Holtet g. 1734 med Anne Christensdtr.


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Jeg forsøker å hjelpe en utlending og en nordmann.Eliminasjonsmetoden må til, men sitter litt fast med hvor i Holla (og vilken bygdebok)jeg kan finne ut noe om Peder Holtet. Er det noen som kan trå til??Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Buverud

Peder Gundersen Holtet(=Ødegården i Sannesgrend) finner du på side 569 i bygdeboka Holla I. Han var sønn av Gunder Pedersen Heisholt/Holtet som giftet seg med Guro Nielsdatter fra øvre Sannes ca 1710. Kona til Peder, Anne var datter av Christen Thomassen Jelseth/Wærstad og Børte Thomasdatter fra Namløs. Peder og Anne, g. 1734 hadde 9 barn i perioden 1734-1752. Du finner skiftet etter disse to i Gjemundsens skifteregister på nettet under Øygarden: Lenke Hilsen Nils....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei, Inger! Jeg er en etterkommer til Peder Gundersen og Anne Christensdatter gjennom to av barna, nemlig Gunder/Gunner, gm. Inger Hansdatter og Maren/Maria, gm. Halvor Olsen Hollaseter (ikke Halvor Olsen Holla som det står i Hollaboka. Det er flere feil og utelatelser i omtalen av Holtet/Ødegården på s. 569, det ser man hvis man ser på skiftet etter Anne og i kirkeboka.)Jeg har en del av etterslekten til Peder og Anne, men er interessert i å få kartlagt mer om den. Hvilke barn stammer de som du prøver å hjelpe fra?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Niels Pedersen Holtet giftet seg 27. des. 1774 i Holla med Margrethe Larsdatter fra Skien. Stemmer det med dine opplysninger?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.