Gå til innhold
Arkivverket

[#18296] Bjorn Bolstad fra USA søker familie Lillestrøm --Hurum


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Her er hva fru Lillian skriver:Hennes mann leter etter slekt, og hans far var Edvard Hansen ,FØDT 1888 og eide 3 gårder i Hurum som han mistet ved kausjonering.Familien flyttet da til Lillestrøm og her ble Bjorn født.Så skriver hun at Bjorn's far het Olaf og var en av 6-7 søsken. Jeg lurer på om Edvard da er bestefar, men hvis noen har opplysninger , kan jeg gjerne formidle svar, de har ikke computer.Vanlig post er hva de håper på.Her er adressen, de både snakker og skriver norsk: Mr &Mrs Bolstad , 1389 Haven Dr Oviedo, FL .32765 ,USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei Har Forstått det slik at Olaf og søskene brukte Bølstad som etternavn, men det kan jo være først etter 1900.Hvor ligger Lillestrøm i folketellingen? De kan ha brukt Edvartsen som etternavn Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei, fant disse i 1900 teliingen for Lillestrøm LenkeDu skriver at Edvard Hansen født 1888, er hans far og litt lenger ned står det at Bjørns far heter Olaf, er det noe feil her eller er jeg litt på jordetMvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Magne må ha funnet riktig familie!Jeg fant følgende vigsel: Edvard Hansen f. 1851, sønn av Hans Andreasen g. 15.10.1876 gift med Maren Berntsdtr. f. 1851, datter av Bernt Eversen. Dette i Røyken, Buskerud. Kilde: Familysearch, VRI, Batch: M424624, 1857 - 1879, Røyken, Den Norske Kirke.Også på Familysearch har noen bidratt med en database, som viser at Maren Berntsdtr. var født 31.3.1851 i Lier, datter av Bernt Evensen Brastad og Barbara Halvorsdtr., samt at Maren døde 1903. Denne Maren finner jeg videre i batch C428585, Lier 1843 - 1864, at var døpt 08.06.1851 i Lier. Her var mor kalt Barbro.Om Edvard Hansen Bølstad finner jeg at han var født 18.10.1851, døpt 30.11.1851, foreldre Hans Andreasen Bølstad og Jørgine Olsdtr.Hans Andreasen, skal være f. 11.9.1814, Røyken, av foreldre Andreas Jørgensen og Gunnild Jensdtr. Jørgine Olsdtr. f. 1.11.1818, Bølstad, av foreldre Ole Jensen og Andrine Jensen (Jensdtr?).Til Hans og Jørgine er det ført følgende barn:** Gustava f. 30.12.1842, døpt 12.12.1843 Myhre, Røyken, Buskerud. ** Anna Mathilde f. 13.3.1848, samme sted, døpt 24.4.1848. ** Edvard f. 18.10.1851, døpt 30.11.1851 samme sted.** Johan f. 1854 samme sted. ** Antomine f. 1858 samme sted.Så NOEN i USA sitter åpenbart med informasjon om denne familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Josefine 1873, Hans Jørgen 1877, Bernhard 1878, Hilda 1880, Olaf 1888, Thora 1890, Marie 1894 = 7 barn. Vet ikke om det kan være flere. Har ikke funnet de to eldste i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

På Ellis island finner jeg en matros på 'Stavangerfjord' ved navn Olaf Bölstad, han ankom 5. juni 1923 fra Kristiania, og var da 36 år gammel. Han var reservemann ombord, og hadde mønstret på i Kr.a. 24.5.1923. Han var 5`8`` høy og 135 pounds tung. Det må jo være deres mann?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hallo alle sammen. Jeg skal sørge for at disse opplysninger blir sendt til ekteparet Bolstad.Håper å finne eventuelle etterkommere her i Norge. Noen tips? Takker Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Det er 96 registrete telefonnummer på etternavnet Bølstad (www.telefonkatalogen.no). Hva med å matche noen navn opp mot skatteregisteret (www.bt.no/skatt), og ringe til noen godt voksne av dagens Bølstader, og høre hva de husker?F.eks. Arne Trygve, Margit, Margith eller Arild i Oslo? Alle født før 1940. Det er jo forsøket verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.