Gå til innhold
Arkivverket

[#18305] ST, Orkdal: Ingri Jørgensdtr., f. ca 1744


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Eric Andersen Asphjell (f. ca 1737) ble gift 1765 med Ingri Jørgensdtr (f. ca 1744). I følge noen notater jeg har (tror det er fra Orkdalsboka av Skrondal) het hans stefar Mikkel Jørgensen. Han (Mikkel) eide gården i 1762, og solgte den i to omganger til Eric i 1768 og -70.Jeg får det ikke helt til å rime at kona til Eric het Jørgensdatter hvis stefaren hans het Mikkel...Barna til Eric og Ingri het: Anders (f. 1767), Jørgen (f. 1770), Ole (f. 1776), Kirsti (f. 1781), Eli (f. 1785). Se FT-1801 for hele familien: LenkeEtter navnene å dømme skulle man tro at faren til Ingri het Jørgen, og ikke Mikkel - som jeg har i mine notater (som sannsynligvis er fra Orkdalsboka).Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor Ingri hadde sine aner? Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Jeg ser at en sen kveldstime nok har ført til feilkobling under topplokket. Det skal selvfølgelig stå svigerfar, og ikke stefar! OOPS!Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Foreldrene til Ingrid (f.1741 d.1818), er Jørgen Mikkelsen Løften f.1707, d. 1773 gift i 1735 med Sigrid Olsd. Spranget f.1707, d. 1751. (Jørgen var 1.g. med Anne Olsdt. Volden f. 1702).Mvh. Margit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Ja, disse er fra Orkdal. De er også mine aner, så jeg har noe mer innlagt på data. Så du får si ifra hva du ønsker å vite.Har fått opplysningen fra ei dame, som har fått en på arkivet i Trondheim til å finne ut om denne fam.Mvh. Margit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Fergestad

Hei Margit.Ingrid og Eric er mine 3. tippoldeforeldre, og jeg er i utgangspunktet interessert i alt du måtte ha om disse. Spesielt Ingrid - hun vet jeg ingenting om. Eric, derimot, har jeg noe mer om anene til. Hvis du vil heller vil sende meg noe, så er min e-post: rune@fergestad.comMvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.